Krabice od Happy Mealu nebo virtuální brýle? Ve Švédsku je to totéž

3. 3. 2016 | Kateřina Tauchenová
Švédský McDonald's se rozhodl dětskou radost z Happy Mealu posunout na novou úroveň. Z jinak nepotřebné krabice lze vyrobit brýle k vidění virtuální reality.

Švédský McDonald's přichystal na první dva březnové víkendy překvapení pro své dětské návštěvníky. Kromě obvyklé hračky je v Happy Mealu čeká ještě jedno překvapení. Budou si z něj moci jednoduše vyrobit brýle sloužící ke sledování virtuální reality. Bude jim k tomu stačit pouze krabice od Happy Mealu a chytrý telefon se speciální aplikací. Tři a půl tisíce kusů Happy Goggles, jak McDonald's tuto novinku nazval, bude k dostání ve 14 restauracích po celém Švédsku.

Načasování akce na první polovinu března není nikterak náhodné. Právě první dva víkendy v březnu totiž ohraničují týdenní jarní prázdniny, během kterých vyráží většina švédských rodin na lyže. Tomu McDonald's přizpůsobil i téma virtuálního světa, který budou moci děti díky Happy Goggles sledovat. Vytvořil totiž virtuální hru s názvem „Slope Stars“ (Hvězdy sjezdovky), ve které nejde o nic jiného, než o závody v lyžování (ačkoliv brýle budou samozřejmě fungovat ve spojení s jakoukoliv aplikací zobrazující virtuální realitu). Mobilní hru bude ale možné hrát i bez použití brýlí, i když zážitek z ní rozhodně nebude tak věrohodný jako s nimi.

A jak z Happy Mealu vyrobit Happy Goggles? Stačí prorazit krabici na vyznačených místech, složit podle připravených záhybů a na závěr do ní vložit chytrý telefon. McDonald's vytvořil jednoduchý videonávod, díky kterému to zvládne každé malé dítě.

„Věříme, že tato virtuální hra bude příležitostí, jak spojit rodiny v současném digitálním světě,“ uvedl pro AdFreak marketingový ředitel švédské pobočky společnosti McDonald´s Jeff Jackett. „Rodiče se díky ní mohou naučit více o znalostech svých dětí a nahlédnout do digitálního světa, který je pro jejich potomky přirozeným prostředím. Společné hraní hry navíc může přispět ke vzájemnému sbližování členů rodiny,“ dodal.

Kam dál?

McDonald´s však není první společností, která ve své kampani vsadila na popularitu virtuální reality. S podobným nápadem přišel nedávno i jiný fast foodový řetězec, Pizza Hut, jehož krabice na dovážku pizzy se mohly snadno přeměnit ve filmový projektor.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: