Logo londýnské restaurace nakreslilo šestileté dítě

22. 3. 2019 | Kateřina Tauchenová
Při pohledu na logo londýnské restaurace Jolene člověka napadne, že ho snad muselo kreslit malé dítě. A ona je to pravda. Autorem je syn grafické designérky Frith Kerr, který sotva začal chodit do školy.

Tým grafického studia Studio Frith  pracoval na novém logu restaurace a pekařství Jolene v londýnské čtvrti Newington Green a dlouho si lámal hlavu s tím, jak do loga promítnout „naivní jednoduchost, kterou Jolene představuje.“

Kerr nakonec vybrala finální návrh z velkého množství typografických variant loga. Logo je tvořeno směsí nižších a vyšších písmen, které na první pohled vypadají jako práce malého dítěte. A nevypadají tak náhodou. Vybrané logo totiž vytvořil šestiletý syn majitelky studia Frith Kerr. Avšak i v nápisu psaném nejistou dětskou rukou lze najít určité grafické prvky, na kterých lze dál stavět: „Finální logotyp byl vybrán pro jeho nenapodobitelný odstup a postupný růst elegantních bezpatkových kapitálových forem,“ říká o finálním logu Kerr.

 Výsledné logo nyní najdete vytištěné na jídelním lístku, plátěných i papírových taškách a objevuje se i v interiérovém designu restaurace - třeba vyšité na ubrusech.

„Přirozenost tohoto ručně psaného loga má potenciál existovat v mnoha formách a variantách, aniž by vypadalo nepatřičně a narušovalo prostor. A je jedno, jestli je vyšité na okenních závěsech, nebo volně vytištěné v menu,“ uvedlo Studio Frith.

Jednou ze základních myšlenek konceptu restaurace Jolene je podpora udržitelné zemědělské metody pro ochranu půdy pro budoucí generace. A právě to chtěl majitel restaurace Jeremie Cometto-Lingenheim vyjádřit i pomocí samotného loga podniku:

„Pamatuji si, jak jsem Frith požádal o návrh loga, které by reflektovalo podstatu podniku a zároveň vypadalo naivně, možná až dětsky. Když jsem obdržel návrh, text psaným jejím šestiletým synem, věděl jsem, že je to přesně ono.“

 

Interiér restaurace je zařízen v tlumených přírodních tónech a jeho jednoduchost ještě zdůrazňují nevymalované cihlové stěny. Hosté zde sedí u kovových stolů a pojídají moderní britské pokrmy, které se zde podávají formou sharing-food, tedy na velkých talířích, o které se spolustolovníci dělí.

„Nezkrocený temperament loga ladí s estetikou samotné restaurace, s drsnými stěnami z omítky, teplým okolním osvětlením a jednoduchými židlemi z ohýbaného dřeva,“  uvedlo Studio Kerr. Nás na jejich vizuální identitě nicméně nejvíce baví představa, kdy přijde do Jolene nějaký chytrolín s tradiční hláškou: „Ha ha, vaše logo by zvládlo nakreslit i malé dítě." Nyní může někdo podobné šťouraly konečně pochválit za dobrý odhad. 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: