Na Foursquare už tolik netáhnou check-iny, nová verze se zaměří na vyhledávání

5. 6. 2012 | Bednářová Daniela
Foursquare přichází s redesignem, podoba s Google+ local je čistě náhodná?

Foursquare se chystá tento týden na redesign aplikace a novinky avizuje na Twitteru pod hashtagem #allnew4sq. Ke změnám dojde nejen po vizuální stránce, ale chystá se i změna v celkovém zaměření této geolokační služby s prvky sociální sítě.

Služba Foursquare existuje od roku 2009, od té doby se do ní zaregistrovalo přes 20 milionů uživatelů, kteří se ‘čeknuli’ na více jak 2 miliardách míst. Čeknutí (check-in) je v podstatě nahlášení, kterým dáte ostatním vědět, že jste toto místo navštívili. K jednotlivým místům můžete psát i komentáře a hodnocení, a doporučit tak svým kamarádům například oblíbenou kavárnu nebo spolehlivý autoservis. Foursquare mohou využívat i samotné obchody. Za čeknutí při návštěvě pak některé z nich nabízí speciální akci - nejčastěji slevu.

Check-iny byly až doposud hlavním prvkem celé geolokační služby, ale to se má nyní změnit. Uživatelé sice aplikaci Foursquare používají, ale nečekují se tak často, jak by se očekávalo. Používají totiž Foursquare hlavně pro vyhledávání doporučení. Řada uživatelů necítí potřebu neustále ostatním oznamovat, kde se zrovna nacházejí. Toho si všimlo vedení Foursquare a zohlední to v nadcházející proměně služby. Ustoupí se od check-inů a větší důraz se dá na funkci vyhledávání.

Základem nového pojetí se má stát Explore Nearby (prozkoumání nejbližšího okolí), kde se uživatelé dostanou k doporučení svých přátel, kteří dané místo již navštívili. Foursquare se snaží stát samostatnější sociální sítí, navrhovat na základě momentální lokace vhodná místa v okolí, zlepšit vyhledávání v rámci časové osy a nabídnout doporučení ostatních uživatelů.

Vypadá to hodně podobně jako nová služba Local a propojení se službou Zagat na sociální síti Google+, o které jsme nedávno psali. Služba Foursquare je zase napojena na Facebook. Konkurenční boj tedy může začít.

Zdroj: www.techcrunch.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: