Novinka Messengeru, která potěší firmy: budou moci lidem zasílat 'opakovaná upozornění'

26. 5. 2022 | Beáta Vaňková
Messenger nově umožní firmám zasílat uživatelům, kteří s tím budou souhlasit, automatizované zprávy. Například obchod s obuví může zákazníky upozornit, když je jejich velikost opět skladem. Nyní je tato nová funkce bezplatná, ovšem jen dočasně.

Společnost Meta oznámila na konferenci Conversations o zasílání zpráv novinku. Na Messengeru nově umožní firmám tzv. „opakovaná oznámení”, díky kterým budou moci zasílat uživatelům po jejich souhlasu, proaktivní automatizované zprávy.

Firmy budou moci zasílat oznámení o potvrzení objednávky, aktualizace nebo newslettery. Například obchod s obuví může zákazníky upozornit, když je jejich velikost opět skladem. Přičemž nastavení frekvence zpráv se pohybuje od denní až po měsíční. Firmy tak mohou oslovit zákazníky výrazně snadněji než dosud. 

Jak vysvětlila společnost Hootsuite, firmy měly původně povoleno navázat kontakt s uživatelem, ale až poté, co by od něj obdržely zprávu. Po jejím obdržení byla firmám poskytnuta 24 hodinová lhůta, během které mohly uživatelům poslat jednu zprávu. Po březnu 2020 však byla tato funkce zrušena. To znamenalo, že od té doby jediným způsobem, jak oslovit uživatele v Messengeru bez restrikcí, byla sponzorovaná zpráva.

Cílem bylo zabránit tomu, aby firmy své zákazníky spamovaly velkým množstvím zpráv. Nyní se však zdá, že Meta si s podobnými věcmi nedělá u Messengeru již tak těžkou hlavu. Místo toho má zájem, aby značky rozvíjely své marketingové dovednosti tím, že dají uživatelům možnost zvolit si frekvenci, s jakou chtějí, aby jim taková oznámení chodila. Proč se ale najednou Meta tak snaží? Důvodem jsou peníze. Na blogu Meta for developers společnost uvedla:

„Opakovaná oznámení jsou novou, volitelnou prémiovou funkcí, kterou hodláme v budoucnu firmám zpoplatnit. V současné době je k dispozici všem firmám používající Messenger v rámci bezplatného zkušebního období. V současné době účtujeme podnikům poplatky za odesílání zpráv z rozhraní WhatsApp Business API a nasloucháme zpětné vazbě od zákazníků, která nám pomůže při rozhodování o cenovém modelu."

Meta si zatím nechává částku pro sebe v naději, že značky začnou tyto nové funkce pro zasílání obchodních zpráv používat a vybudují si na nich závislost. Jakmile budou mít firmy z těchto funkcí výsledky, bude pro ně těžší říci ne. Meta by pak mohla ze svých platforem pro zasílání zpráv získat mnohem rychleji více příjmů.

Meta tedy drží načasování zatím pod pokličkou, protože neví, kdy dojde k optimálnímu využití těchto nových funkcí. Pravděpodobně má ale stanovenou hranici, kdy stiskne tlačítko a zavede poplatky.

Zdroj: Social Media Today, Meta for developers, Digital Information World

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: