Obchodní ředitel Googlu: „Více než 50 % reklam bude do 5 let online.“

13. 2. 2013 | Petr Michl
Reklamy se budou z TV a tisku vytrácet. Dle obchodního ředitele Googlu, Nikeshe Arory, jich bude do pěti let více než polovina online.

Reklamy se budou z TV a tisku vytrácet. Dle obchodního ředitele Googlu jich bude do pěti let více než polovina online. Nikesh Arora to vyslovil v rámci včerejší konference Dive Into Media pořádané AllThingsD. Konkrétně řekl: „V současnosti je v globální reklamě investováno zhruba 800 miliard dolarů. To je velké číslo, online reklamy z tohoto balíku nicméně ukrajují méně než 100 miliard dolarů. Je tu přitom velká pravděpodobnost, že v příštích pěti letech se do online prostoru přesune více než 50 % veškeré reklamy.“

Nikesh Arora, chief business officer společnosti Google. Zdroj: YouTube.com

 

Nechtěl se pouštět do odhadů toho, jak může vypadat reklama na internetu za 10 let. Jen je přesvědčený o tom, že bude úspěšná. Přesto prozradil, co může být zlomovým momentem, který v přesunu reklam online pomůže. Mělo by jím být rozšíření IPTV, tedy televizí propojených s internetem – přesněji řečeno okamžik, kdy se touha po jejich vlastnictví změní z přístupu „nice-to-have“ na „must-have“.

Popsaný moment bude pro Google jistě velkou událostí. Na podzim minulého roku totiž ukončil formát TV ads, jež byl spojený právě s televizemi propojenými s internetem. Google využil při správě TV Ads stejných mechanismů jako při administraci kampaní AdWords. Zadavatelům tedy umožňoval po nahrání komerčního sdělení přesně zacílit na demografickou skupinu, ať už podle lokality, věku, pohlaví nebo jiných charakteristik. Správce měl přístup k nastavení zájmů cílového publika, finančních příjmů i rodinného stavu. Projekt nicméně narazil na to, že velcí zadavatelé jsou zvyklí řešit TV reklamy přes mediální agentury a nemají odbornost ani chuť trávit jejich nastavováním tolik času jako online marketéři. Těm pro změnu vadilo, že u TV Ads jsou oproti PPC konverze mnohem více virtuální a nejdou tak dobře kvantifikovat. Pokud se ovšem stanou televize propojené s internetem standardem, padnou tyto argumenty stranou a Google pravděpodobně bude i díky svému neúspěšnému pokusu na danou změnu připraven.

Zdroj: www.allthingsd.com
 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: