PIAF 2014 zná své vítěze. Toho absolutního ale postrádá

21. 5. 2014 | Petr Michl

Pátý ročník mezinárodního festivalu reklam PIAF 2014 zná své vítěze.  Soutěži kralovala německá kampaň hobbymarketu Hornbach od agentury Heimat, která získala jednu zlatou a dvě stříbrné. Tyto kovy doslova přetavila ze starého tanku.

Z českých kampaní byla nejúspěšnější kulka pro Český helsinský výbor od Havas Worldwide Praha, která se stala stříbrnou v kategorii státních a veřejných institucí, bronz si odnesla za Storytelling. Vypráví příběh kulky, která nebyla nikdy vystřelena, kulky, která se stala ke dvacátému výročí rozpadu Česko-Slovenska muzejním exponátem.

Mezi kampaně s více oceněními patřil i  americký pivovar Bud, který s kampaní na Bud Light získal nejen zlato ve speciální kategorii pivní reklamy, ale také první místo za brilantní provedení. Dohlédl na to ostatně i Arnold Schwarzenegger.

Zlato a bronz si připsala k mnoha dalším kreativním oceněním z tohoto roku akce ze švýcarského nádraží k představení nového modelu Samsung S4, All Eyes on S4. Jedná se o perfektní mix digitální kampaně s organizovaným eventem ve skutečném světě. Podívejte se na to, kdo dokázal zírat na CLV panel celou hodinu, a vyhrát tak nový telefon ve videu níže.

Poslední kampaní, která dokázala na letošním PIAFu zabodovat ve dvou kategoriích, je výroční zpráva německé firmy Auchan, která získala zlato za design a bronz za branding. Výroční zpráva je povětšinou dokumentem na mnoho stran. Společnost Auchan dokázala svoji snahu o environmentální udržitelnost tím, že jí na ní stačil jeden účet.

Porota pod vedením nejoceňovanějšího kreativního ředitele Evropy Alexandra Schilla z německé agentury Serviceplan letos neudělila žádnou Grand Prix. Podle Schilla nakonec každé práci, která mohla aspirovat na Grand Prix, scházel jistý důležitý aspekt. Další porotce, Arno Lindemann z německé agentury Lukas Lindemann Rosinski, si myslí, že jedním z důvodů pro neudělení Grand Prix mohl být i dostatek času, který měla porota pro svoje rozhodování. „Všemi pracemi jsme se mohli důkladně probrat a pečlivě je posoudit, i proto možná nakonec vyplynuly jednotlivé nedostatky jinak výborných kampaní, které je ale diskvalifikovaly pro udělení Grand Prix," vysvětlil Lindemann. Porotci se shodli, že pro udělení Grand Prix nestačí získat největší počet ocenění v daném ročníku, a že by taková práce měla zásadně rozšiřovat reklamní obzory a měnit zažité postupy. „Rozhodování poroty bylo v historii PIAF rozhodě nejpřísnější. Novou skleněnou trofej si odnese 29 prací, zatímco v minulých ročnících se počet oceněných pohyboval mezi čtyřicítkou a padesátkou," říká k výsledkům hlasování Marek Hlavica, ředitel PIAF.

Porota posoudila i práce studentské soutěže Czech Republic Is Cool, kterou mezi studenty ekonomickych a uměleckých škol vyhlásila agentura CzechTourism. Úkolem studentů bylo navrhnout komunikační kapaň představující Českou republiku jako přitažlivou destinaci pro jejich evropské vrstevníky.

Z českých kampaní byla za zapojení publika oceněna bronzem Telefónica O2 s prací nazvanou Poslední komentář, Český rozhlas získal stříbro za využití médií při zimní olympijské kampani a Modrý anděl si odnesl stříbro v kategorii Storytelling.

Výsledky PIAF se také promítly do kreativního rankingu PIAFYS. Na prvních pozicích nedošlo k žádné změně, zde s odstupem kraluje dvojice Mezcall&Baron. Pořadí se ovšem měnilo na dalších 318 místech, kde se tísní skoro tři tisícovka kreativců z celého světa.

Všechny vítěze si můžete prohlédnout v přehledu níže:

Audience engagement / Zapojení publika

1          All eyes on S4                         Swisscom (Schweiz) AG

2          The Hornbach Hammer           Hornbach Baumarkt AG

3          The Last comment                  O2 Telefonica Czech Republic


Best Beer Ad / Nejlepší pivní reklama

1          Bud Light - Ian Up for Whatever Film             Anheuser-Busch

3          Basketball                                                       Diageo


Brilliant execution / Brilantní provedení

1          Bud Light - Ian Up for Whatever Film             Anheuser-Busch

3          Camera Shy                                                   Unilever

3          The Wall Of Opportunities                              Heineken Italia


Creative branding / Kreativní tvorba značky

3          The Selfscan Report                Auchan


Creative design / Kreativní design

1          The Selfscan Report                Auchan

3          Overtime                                 Mercedes-Benz Vans

3          BALLANCE                          Ballantine´s


Creative sales & sales support / Kreativní prodej a jeho podpora

1          The Hornbach Hammer           Hornbach Baumarkt AG

2          SKY Livespots                       SKY

3          Stamp up for the homeless       Hinz&Kunzt


Creative use of technologies / Kreativní využití technologií

2          Google Outside            Google


Creative use of traditional advertising formats / Kreativní využití tradičních reklamních formátů

2          Google Outside            Google


Flash impact / Bleskový zásah

1          Lowe's Vine Fix in Six Campaign         Lowe's

3          Cat                                                    Volkswagen do Brasil

3          Dog 3                                                EFFEM

3          Lego Technic - Mixer                         Lego Trading


Media engagement / Využití redakčního obsahu

1          SKY Livespots            SKY

2          Dacia Sponsor Day      Renault Italia

2          Fanstars                      Czech Radio


State and public institutions / Státní a veřejné diskuse

2          Bullet   Czech Helsinki Committee


Storytelling / Vyprávění příběhu

2          The Hornbach Hammer                      Hornbach Baumarkt AG

2          Drink Taxi - You Drink We Drive        Modrý Anděl

3          Bullet                                                  Czech Helsinki Committee


The Principle of Game / Princip hry

3          All eyes on S4             Swisscom (Schweiz) AG


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: