Polovina uživatelů sleduje internetová videa denně

30. 11. 2010 | ČTK
Polovina tuzemských uživatelů sleduje internetová videa každý den. Loni to bylo o deset procentních bodů méně. Vyplývá to z říjnového průzkumu společnosti Mediaresearch. Vtipné video, hudební klip, reklamu, zpravodajské video nebo trailer k filmu zhlédne na internetu nejméně jednou za týden 82 procent uživatelů.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Polovina tuzemských uživatelů sleduje internetová videa každý den. Loni to bylo o deset procentních bodů méně. Vyplývá to z říjnového průzkumu společnosti Mediaresearch.

Vtipné video, hudební klip, reklamu, zpravodajské video nebo trailer k filmu zhlédne na internetu nejméně jednou za týden 82 procent uživatelů. Necelá třetina pak videoobsah sleduje dokonce několikrát denně.

Zábavná a netelevizní videa vyhledává hlavně mladší obecenstvo z věkové skupiny 15 až 24 let. Mladí preferují především vtipná videa nebo videa s hudebním obsahem. Odlišný vkus mají respondenti starší 45 let, kteří na internetu rádi sledují videa o cestování, naučná a vzdělávací videa a videa z reálného života.

V hodnocení jednotlivých webů s nabídkou videoobsahu dopadl ve srovnání nejlépe server YouTube.com, který v posledním roce navštívilo 86 procent konzumentů videa. YouTube dominuje i z hlediska známosti a návštěvnosti. Co se však frekvence sledování videa týče, vítězí letos Facebook, kde si alespoň denně přehrává videa ntéměř polovina jeho uživatelů.

Téměř tři čtvrtě diváků videoobsahu si často spontánně pustí ještě nějaké další video. Výzkum dále dokazuje, že jedno zhlédnutí většinou nestačí a lidé se dívají na video znova, případně se k němu vrací i v delším časovém horizontu. Celkem 82 procent uživatelů alespoň někdy přeposílá právě zhlédnuté internetové video dál svým přátelům a známým.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: