Reklama týdne: Beats by Dre - The Game Before The Game

6. 6. 2014 | Petr Michl
Tak toto je tedy gól. Beats by Dre vyhrávají v prodloužení o zatím nejlepší a nejepičtější reklamu spojenou s mistrovstvím světa ve fotbale.

Klient: Beats Electronics
Agentura: R/GA
Účinkují: Bacary Sagna, Bastian Schweinsteiger, Blaise Matudi, Cesc Fàbregas, Daniel Sturridge, Chicharito, Jozy Altidore, Luis Suarez, Mario Götze, Robin Van Persie, Neymar Da Silva Santos, Jr.
Lebron James, Lil Wayne, Nicki Minaj, Rafaella Beckran, Rio Ferdinand, Serena Williams, Sydney Leroux, Stuart Scott, Thierry Henry, Neymar Da Silva Sr.
Použitá hudba: "Jungle" by Jamie N Commons & The X Ambassadors

Mistrovství světa v Brazílii startuje již příští týden a téměř každodenně se objevuje nějaká reklama s fotbalovou tematikou. Po velikánech Nike a Adidas přichází s doslova epickou podívanou i značka, které toho se sportem tolik společného nemá. Beats by Dre nicméně staví značku sluchátek na tom, že je nosí cool lidé. A kdo jiný je nyní víc cool než hvězdy nadcházejícího mistrovství světa v nejpopulárnějším sportu na Zemi?

The Game Before The Game je o předzápasových rituálech. Hlavní postavou pětiminutové reklamy je nejváraznější postava současné brazilské reprezentace, Neymar Jr. Před utkáním hovoří po telefonu se svým otcem, který má (ne náhodou) proslov jak napsaný od špičkového copywritera. Instrumentální hudební podkres předznamenává blížící se velkou událost. Na obrazovce se mění letecké záběry na Rio de Janeiro, včetně těch na zchudlé favelas, s detaily tváří telefonujícího Neymara seniora a jeho syna. Když Neymar Jr. vystoupí z autobusu před přesunem do šatny, nasadí si sluchátka a spustí píseň Jungle. V tu chvíli začne střihová smršť střídající záběry na fanouškovské křepčení, celebrity fandící svým zemím a především pak na fotbalisty z celé řady týmů, které se na mistrovství světa představí.

Každý z nich pochopitelně odbourává stres a posiluje koncentraci se sluchátky Beats by Dre, ale liší se svými rituály. Cesc Fàbregas ze španělského týmu políbí prsten od své přítelkyně. Mario Götze se rozkopává o zeď a Bastian Schweinsteiger si namáčí v umyvadle štulpny.

Četná jsou hvězdná camea, kdy se na pár vteřin zjeví fotbalové stars minulosti jako Rio Ferdinand či Thierry Henry, basketbalista Lebron James, tenistka Serena Williams, kanadská fotbalová krasavice Sydney Leroux, ale i hudební interpreti Lil Wayne či Nicki Minaj. To samozřejmě posiluje hvězdný status Beats by Dre a trochu to zároveň připomíná taktiku Nike, která v letošním spotu Winner Stays k obyčejným lidem a největším postavám světového fotbalu přidala i popkulturní ikony, jakou je komiksový Hulk. V mixu s předzápasovými rituály obyčejných fanoušků a závěrečným zklidněním, kdy dohraje ústřední píseň a Neymar stojící v tunelu před vstupem na hřiště slyší v hlavě požehnání od svého otce, ovšem celek působí vyváženě. Je pravdou, že spot můžete nazvat klidně i hudebním videoklipem. Tato óda na oku lahodící reklamu bude však nehledě na to vyhrávat hitparádu posílení povědomí o brandu - a dalším plusovým bodem je pak i to, že na konci videa jde prokliknout odkaz ke koupi sluchátek.

Tip redakce: The Game Before The Game není první sportovní reklama od Beats by Dre. Na stejném principu představujícím sluchátka umožňující sportovním hvězdám přípravu před zápasem v izolaci od okolí stojí i letošní série spotů v rámci kampaně Hear What You Want s Kevinem Garnettem, Richarde Shermanem, Cesc Fabregasem a hráčem amerického fotbalu, Colinem Kaepernickem. Oproti nové reklamě spojené s mistrovství světa budují mnohem důkladněji atmosféru nepřátelství ze strany fanoušků soupeře, a tak se je skutečně od čeho izolovat. Emočně nejvypjatějším a dle nás i nejlepším je spot s Colinem Kaepernickem.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: