Sdílená alba a sdílené nástěnky na sociálních sítích

28. 8. 2013 | BeDa
Facebook přichází se sdíleným alby, Pinterest je již dávno má.

Některým sociálním sítím to chvíli trvalo než přišly na to, že by sdílení fotek od více lidí do jediného pro všechny přístupného alba mohlo být dobrým a užitečným nápadem. Několik startupů se této myšlenky chytlo, ale díky tomu, že má sdílená alba brzy v plánu spustit největší sociální síť světa, bude to zřejmě jejich konec.

Facebook nový nástroj Shared Albums oznámil v pondělí a v jeho možnostech je nechat do alba přispívat až padesát lidí. Každý z nich může přidat až 200 fotografií, což dohromady dělá 10 000 fotek, které se mohou sejít v jednom albu.

Zatím většina uživatelů s přáteli prostě sdílí své album, nebo si je posílají jinými způsoby. Vlastní kompletace a výběr je pak na každém. Na Facebooku je pro jednotlivé uživatele a jejich soukromá alba maximum 1 000 fotografií, což sdílená alba překonávají desetinásobně. Jen by se tím opravdu asi těžko někdo prokousával.

Také se dají u nových sdílených alb nastavit tři různé úrovně soukormí: pouze přispěvovatelé, přispěvovatelé a jejich přátelé a veřejné, kdy se na album může podívat kdokoliv.

Všichni přispěvovatelé budou mít právo provádět v rámci společného alba úpravy - mohou mazat, upravovat, ale jen fotografie, které sami nahráli.

Bohužel tento prvek zatím není pro Stránky. A začne se zavádět postupně, nejdříve v anglicky hovořících zemích. Takže ještě nějakou chvíli potrvá, než se dostane i k nám.

Sdílená alba jsou výplodem jednoho z tradičních facebookovských hackathonů, kdy zaměstnanci Facebooku na týden odloží svoji běžnou práci a věnují se projektům, které se mohou zdát bláznivé, ale které mohou předurčit budoucí dráhu Facebooku.

Pokud si ale myslíte, že je Facebook jedinou sociální sítí, která něco podobného umožňuje, není to až tak úplně pravda.

Sociální síť Pinterest založená na přišpendlování obrázkového materiálu na virtuální nástěnky, už nějakou dobu pracuje s prvkem Group Boards. Tyto skupinové nástěnky umožňují většímu počtu přispěvatelů připichovat svůj obsah na jedinou společnou nástěnku.

Group Boards se dají poznat jen na základě malé ikonky v popisu nástěnky. Ale na rozdíl od Facebooku s tímto prvkem mohou pracovat i firmy. Těm mohou skupinové nástěnky zvýšit počet followerů, počet repinovanách příspěvků, také mohou ušetřit čas s nacházením vhodného obsahu. Udělají to ostatní přispěvovatelé. Dají se tak získat i ambasadoři značek a zvýšit zapojení.

Zdroje: www.mashable.com, www.allfacebook.com, www.facebook.com, www.pinterest.com

 

Štítky dokumentu: Facebook Pinterest

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: