Social Media Trends Report Q3 2020: Investice do reklamy na sociálních sítích zažívají boom. Mezikvartálně se zvýšily o 56 %

27. 10. 2020 | redakce
Navzdory přetrvávajícím turbulencím způsobených pandemií koronaviru, spousta firem podle nového Q3 Social Media Trends reportu až zdvojnásobuje své investice do reklamy na sociálních sítích.

Socialbakers, digitální platforma sloužící k optimalizaci firemní komunikace na sociálních sítích a digitálního marketingu, vydala komplexní report o trendech na sociálních sítích: Social Media Trends Report za období Q3 2020. Report ukazuje že navzdory složitým a kvůli pandemii viru COVID-19 nepředvídatelným třem čtvrtletím roku 2020, investice do reklamy na sociálních sítích v Q3 2020 prudce vzrostly na hodnoty jako před pandemií, především díky investicím v e-commerce sektoru. Socialbakers data tak signalizují zdravou důvěru marketérů v účinnost digitálních kanálů a této formy komunikace. Report dále uvádí regiony a odvětví, které zaznamenaly nejsilnější zotavení a sílu v investicích, významný nárůst globálního Cost Per Click(CPC), změnu v aktivitě lidí na sociálních sítích, či význam Facebook Live a delšího formátu videí jako nejlépe perforujících formátů.

Dnes více než kdy jindy zákazníci spoléhají na digitální svět. Rapidní přesun k digitálu tak představuje příležitost, ale zároveň i výzvu pro firmy a značky. Data Socialbakers za Q3 ukazují že především ty značky, které tuto situaci uměli využít zdvojnásobili svoje investice do reklamy na Facebooku a Instagramu,” řekl Yuval Ben-Itzhak, President, Socialbakers.„V severní Americe značky investovaly o 61 % více než v minulém čtvrtletí a ukazují tak svoji důvěru tomuto trhu, kdy zákazníci nejen tráví více času online, ale také tak i více nakupují.”

 

Globální investice do reklamy na sociálních sítích v Q3 2020 vzrostly o 56.4 %

V porovnání s druhým kvartálem 2020 celosvětové investice do reklamy na sociálních sítí vzrostly o 56,4 % v Q3 2020. To způsobilo, že globální výdaje na reklamu jsou téměř dvojnásobné v porovnání s koncem března, kdy se investice v průběhu pandemie propadly na nejnižší hodnotu. Největší nárůst zaznamenala severní Amerika s 61,7 %, dále střední Amerika s 55,6 % a západní Evropa s nárůstem investic o 50,4 %.

V průměru mezi odvětvími se investice v Q3 kvartálně navýšily o 38,9 % s největšími skoky v odvětvích jako FMCG Food (61,3 %), Auto ( 59.4 %) Finance ( 35,3 %) a Ecommerce ( 27,5 %). Při pohledu na celkové investice značek hodnota za Q3 2020 podle dat Socialbakers byla o 27,6 % vyšší než ve stejném období loňského roku. Celkově se Ad spend v roce 2020 dostal pod hodnoty 2019 pouze v raném období pandemie (březen a duben), od května již jsou hodnoty až do konce třetího kvartálu meziročně vyšší.

 

CPC dosáhlo nejvyšší hodnoty od roku 2019

Celosvětová hodnota cost-per-click se v porovnání s koncem června zvýšila o 42,4 % v Q3 2020. Současná hodnota CPC $0,168 je nejvyšší od konce roku 2019. Mezi regiony kde CPC rostlo nejvíce patří jižní Amerika (44.8 %), západní Evropa (30,8 %) a severní Amerika (19,5 %). Celkové CPC pro všechny regiony a odvětví v kvartálním srovnání zaznamenalo 32,1% nárůst na $0.140, což je nejvyšší hodnota od prosince 2019.

Sdílejte tento článek:
Podobné články: