Socialbakers: „Ne, teenageři neopouštějí Facebook. Jejich aktivita roste."

31. 1. 2014 | Petr Michl

„Teenageři opouštějí Facebook," toto tvrzení týkající se primárně USA k nám ze zahraničních odborných médií proudí čím dál častěji.  Analytická společnost SocialBakers tvrdí, že to není pravda a dokazuje to daty. Daty z 1847 facebookových stránek svých klientů za rok 2013 s celkovým počtem 960 milionů fanoušků. Dle nich byl zaznamenán růst dosahu příspěvků vůči věkové kategorie 13-24 let o 29,12 %. Teenageřř jsou samozřejmě užší věková skupina v rozsahu pouze 13-19 let, i tak je toto zjištění minimálně důkazem toho, že mladí lidé Facebook hromadně neopouští.

Graf níže pak ukazuje nárůst dosahu vůči nejpočetnější věkové skupině na Facebooku v romzezí 18-24 let – ten stoupnul během roku 2013 o celých 39,3 %. Tento údaj má svou vypovídací hodnotu, jelikož dosah facebookových stránek je závislý především na tom, jak s ním fanoušci interagují. Nárůst dosahu by se neděl směrem k mrtvé mase uživatelů, která na FB nechodí. Tato věková skupina tedy zůstává Facebooku loajální přes zvyšující se popularitu alternativních sociálních sítí a aplikací.

Socialbakers proto tvrdí, že katastrofické scénáře o docházejícím dechu Facebooku se nezakládají na pravdě. Nabízí i alternativní vysvětlení: „Třeba to je jen tím, že teenageři říkají: Jo, Facebook ve skutečnosti moc nepoužívám," a přitom se do něj přihlašují a používají ho." Facebook teenageři ve velkých počtech zkrátka nepouštějí. Socialbakers navíc připomínají, že je sice pravda, že začínají používat více Instagram, ale ten je také vlastněn největším sociálním médiem dneška. Přitom předpokládají, že pokud by se mladší uživatelská základna výrazně přelila právě na Instagram, najde Facebook cestu jako obě „sociální platformy" více propojit.

Zdroj: Socialbakers

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: