Spotify oslavuje nové album Florence + Machine s využitím tapiserií místo billboardů

10. 6. 2022 | Petr Michl
Poslední album Dance Fever od Florence + Machine má netradiční venkovní reklamu. Florence Welch byla zvěčněna na tapiseriích v londýnské galerii.

 

Florence Welch vedoucí kapelu Florence + Machine působí jako éterická víla z jiné doby. A i to bylo pravděpodobně jedním z důvodů, proč se služba Spotify rozhodla pomoci s propagací jejího posledního alba skutečně velmi starosvětským způsobem: s tapiseriemi s podobou Florence.

Ty byly vystaveny v londýnských zahradách Dulwich Picture Gallery, kde Florence vystupovala v roce 2017. Tapiserie, tedy tkané ozdobné koberce, o rozměrech 2x2 metry byly vytvořeny ve 3 exemplářích a v prostředí zahrady zmíněné galerie s klenutými oblouky působily jak z jiné doby.  

Aktuální album „Dance Fever“ vznikalo v době lockdownu a jeho hlavním motivem je touha po tom, co se v době lockdownů nesmělo: tedy po koncertech, klubech a festivalech. Umění starých mistrů je prý ovšem pro Florence Welch jako zdroj inspirace také velmi důležité. Ta ostatně na křtu uvedla:

Prerafaelitské umění je pro mě už léta hudební a uměleckou inspirací a je to vidět i na textech a albu Dance Fever… Přenést se zpět do své oblíbené doby a znovu ji ztvárnit ve stylu hlavních múz, které inspirovaly (malíře, pozn. red.) Rossettiho a Hunta, je sen, který jsem si nikdy nedokázala představit, stejně jako to, že visí v jedné z mých nejoblíbenějších galerií v mém rodném městě, v jižním Londýně."

„Tapiserie Dance Fever s Florence jsou dokonalým doplňkem naší nejnovější výstavy Reframed: The Woman in the Window, která zkoumá opakující se motiv ‚ženy v okně' v historii na více než 50 dílech umělců, mezi nimiž jsou Rembrandt van Rijn, Dante Gabriel Rossetti, Louise Bourgeois, Kudzanai-Violet Hwami a Rachel Whiteread,“ uvedla ředitelka Dulwich Picture Gallery, Jennifer Scott, a dodala:

„Samotná Florence je moderním předobrazem prerafaelitských múz, jako byla Ofélie sira Johna Everetta Millaise. Po pěti letech od jejího exkluzivního koncertu u nás v roce 2017 jsme nadšeni, že tapiserie visí v našich zahradách."

Spotify také spolupracovalo s Florence na vytvoření speciálního „zážitku z alba" v aplikaci, který fanouškům nabízí exkluzivní obsah od Florence o jejím tvůrčím procesu a inspiraci. Nové album si můžete poslechnout zde

Zdroje fotografií: Spotify

 

Sdílejte tento článek:
Podobné články: