Také jste v očekávání? Facebook vám na to dal novou kolonku

14. 8. 2012 | Petr Michl
Vztahové statusy uživatel Facebooku byly dosud jejich nejzákladnějším popisem. Nyní se půjde přiznat i k těhotenství.

O veřejné proklamaci vztahů na Facebooku se již vytvářejí akademické studie. Určení toho, zdali je někdo zadaný či nezadaný, je někdy uváděno jako jeden z hlavních důvodů, proč kdysi na Harvardu studentská sociální síť pojmenovaná Facebook vůbec vznikla. Význam tohoto jevu tak nelze podceňovat. Nyní přibyla možnost, jak dát případnému přiznanému vztahu ještě větší vážnost. Facebook nyní umožňuje i zveřejnění požehnané stavu.

Uvedení očekávání narození dítěte se počítá mezi životní události na Timeline – tzv. life events, které jsou přátelům přednostně zobrazovány. Často dokonce v pravém horním rohu s nadcházejícími událostmi a narozeninami přátel. Nová funkcionalita umožňuje uvést pohlaví očekávaného dítěte, druhého rodiče i předpokládané datum porodu. V místě pro fotografii se to bude nepochybně hemžit ultrazvukovými snímky.

 

Pokud se domníváte, že je toto jen bezvýznamná změna, mýlíte se. Má cenu minimálně několika milionů dolarů. Facebook ví, že se matky za své děti nestydí. Mnoho z nich ostatně používá fotografii svých potomků jako vlastní profilovou fotku. Přesto má FB jistě problém rozpoznat nástup těhotenství svých uživatelek. Reklamy ukazuje lidem především podle jejich lokace, pohlaví, věku, uvedených zájmů a skupin, které mají v oblibě. Ani jedno z toho nemusí dost dobře zachytit požehnaný vztah, který je spojen s brzkým nákupem kočárku a dalších velkých výdajů za „výbavu“. Pokud nyní nová data využije komerčně, bude schopen nabídnout svým inzerentům výjimečně přesné cílení.

Zdroj: www.mashable.com
 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: