Značka piva Corona uspořádala první 'plastolov' na světě

23. 7. 2021 | Kristýna Vozková
„Pšššššt, ať nevyplašíme plasty.” Mexičtí rybáři dostali zaplaceno za kilo plastu stejně jako za kilo ryb. Značka piva Corona tak svou událostí nejen zbavila oceán u Mexika tří tun plastového odpadu, ale zároveň finančně podpořila místní komunitu.

Značka piva Corona se rozhodla uspořádat první turnaj v plastolovu” na světě a zaplatila mexickým rybářům za to, že místo ryb lovili z oceánu plastový odpad. Během akce, kterou spolu se značkou vytvořila agentura We Believers, soupeřilo 80 rybářů o nejtučnější úlovek.

Vítěz turnaje vylovil z oceánu u Mazatlánu v Mexiku za jediný den celkem 370 kilogramů plastu a odnesl si výhru ve výši v přepočtu šestnáct tisíc korun (což představuje jeho běžný měsíční příjem). Ani ostatní rybáři však nepřišli při plastolovu zkrátka. Corona se totiž spojila s největší recyklační společností v zemi, Mexico Recicla, která všechny za jejich úlovek v podobě tří tun plastu odměnila stejnou mzdou, jakou by získali při klasickém rybaření.  

Gustavo Lauria, spoluzakladatel agentury We Believers na adresu kampaně uvedl:„Když rybáři otočí svůj zrak k oceánu, zjistí, že je v něm více plastu než ryb a že ryby, které dnes vyloví, jsou mnohem menší než ty, které chytali před deseti lety. Spojili jsme se tak, abychom je povzbudili v tom lovit plasty místo ryb, a vytvořili jsme tak zároveň i nový zdroj příjmů pro tyto komunity.”

To, že značka myslí svůj boj s plastovým odpadem vážně, dokazuje i její dřívější prohlášení, že se stala první značkou v rámci nápojového průmyslu, která více plastu z přírody zachraňuje, než kolik jej sama vytváří.

Zdroj: The Drum

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články: