Ads Worth Spreading 2012 – TED uděloval ceny odvážným reklamám

1. 3. 2012 | Petr Michl
Některé reklamní spoty jsou jen 30 sekundové nic, jiné mají silné příběhy.

TED je jedna z nejúspěšnějších neziskových organizací světa zaměřená na „myšlenky, které stojí za to šířit“. Díky platformě konferencí TEDx se pak tento brand i jeho poslání šíří globálně do mnoha měst a zemí (TEDx Prague je ostatně tento pátek). Mimo poskytování prostoru pro prezentaci revolučních vědeckých objevů, nositelů odvážných politických vizí a inspirativních myšlenek se ale rozhodl TED ocenit i opravdu skvělé reklamy v rámci soutěže Ads Worth Spreading. Tato soutěž přitom nefandí klasickým spotům na půl minuty, které se vám s rozzářenými tvářemi snaží prodat "zcela dokonalý" produkt. Spoty jsou obvykle delší a mají silný příběh.

 

6 nominačních týmů hledalo reklamy v 6 kategoriích, které raději uvádíme v originále: Talk; Social Good; Cultural Compass; Creative Wonder; Brand Bravery; Storytelling. Cílem bylo ocenit ta videa, která v sobě zosobňují inovaci, výjimečnost a inteligenci v reklamním průmyslu.

Mezi vítěznými 10 reklamami jsou kusy propagující velké značky, jako je L’Oreal, Mazda či Microsoft, ale zastoupeny jsou i spoty vyzývající v boji proti rakovině prsu nebo po velké volební účasti ve volbách.

 

Agentura Memac Ogilvy Tunisia reagovala na situaci, kdy výzkumy veřejného mínění odhadovaly 55 % účast v prvních svobodných volbách v Tunisku. Vyvěsila proto na stěnu na veřejném prostranství obří plachtu s podobiznou nedávno svrženého diktátora Ben Aliho. Ve tvářích lidí na videu je vidět překvapení, ale i obavy. Nakonec dav strhne podobiznu nechtěného diktátora a pod ní uvidí apel, aby se lidé dostavili k volbám a nedovolili svou lhostejností návrat starých časů.

 

Další reklama na Chipotle, řetězec mexických fast foodů zakládající si na čerstvých surovinách, má spíše formát krátkého animovaného filmu o farmáři, který přemění svoji farmu v industriální kolos na maso, v němž nechybí ani dopování jatečních zvířat léky. Později ale uvidí své chyby a navrátí se na bio cestu. Hudebním doprovodem je coveru hitu Coldplay, Scientist, přezpívaný country legendou, Willie Nelsonem.

 

Skvělá pointa hraje ústřední roli v řadě reklam na televizní stanici Canal+. V této se na konci dozvíte, proč je pan režisér, medvěd, tak nepřirozeně placatý.

 

Reklama na životní pojištění může mít třeba formu 3 minutového dokumentu o prvním dnu v důchodu jedné reálné ženy. Finanční ústav Prudential vytvořil podobných příběhů celou kolekci na DayOneStories.com.

Více oceněných reklam můžete nalézt přímo na stránkách TED.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.