Dropbox bude integrován do Facebook Groups

27. 9. 2012 | Petr Michl
Facebook uzavřel zajímavé partnerství. Dropbox se stane součástí facebookových skupin a usnadní sdílení souborů jejich uživatelům.

Facebook včera oznámil integraci Dropboxu. Cloudová služba pro uchování, sdílení a synchronizaci souborů doplní Facebook Groups a usnadní jejich členům nakládání s daty, o které se chtějí podělit. Na blogu Dropboxu se objevilo toto oznámení od Chris Varenhorsta:

„Dnes s potěšením oznamujeme, že můžete sdílet obsah z Dropboxu přímo uvnitř Facebook Groups. Můžete tak sdílet školní zápisky se svou studijní skupinou, přidat nejnovější rozvrh zápasů vaší basketbalové partě nebo jen publikovat narozeninové video pouze pro okruh vaší rodiny – to vše s bleskovou rychlostí a odkudkoliv, stačí mít pouze data uložená v Dropboxu.

Stejně jako u jiných příspěvků ve Facebook Groups mohou lidé lajkovat a komentovat cokoliv, co budete sdílet v rámci vaší skupiny. Pokud provedete v některém ze souborů úpravy, skupina na to bude automaticky upozorněna.“

 

Dle Facebooku tato novinka nikterak neruší možnost nahrávat soubory přímo do Skupin běžným způsobem z počítače. Pouze to otvírá novou cestu velkému množství lidí, kteří již Dropbox pro ukládání souborů používají. Dle TechCrunch má toto partnerství další rozměr. Možnost sdílet na Facebook nahrané soubory v rámci Skupin je v provozu několik měsíců. Vzhledem k dosahu největší sociální sítě se dalo předpokládat, že by mohla ohrozit i zavedené cloudové služby pro sdílení dat. Ovšem až po notném vylepšení této funkcionality (Vzpomeňte si, jak dlouho se nahrávají na Facebook galerie fotografií – nahrát 100 MB soubor není o nic lepší ani stabilnější.). Partnerství se zástupcem špičky v daném oboru ukazuje, že se tak nestane a Facebook se raději bude soustředit na to, co umí lépe.

Je to výhra pro všechny strany. Přitáhne nové uživatele Facebook Groups od zástupů těch, co již využívají Dropbox. A fungovat to samozřejmě může i naopak. Vzhledem k tomu, že Dropboxu vznikla v tomto roce velká konkurence v podobě Google Drive, je pro něj takováto forma zvyšování povědomí o značce více než vítaná.

Zdroje: blog.dropbox.com, www.techcrunch.com

Štítky dokumentu: Budování značky Facebook Google
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.