Engagement na sociálních sítích: Facebook vládne zpravodajství, Instagram celebritám a značkám

23. 5. 2017 | Kristýna Vozková
Instagram je rájem celebrit, u jejich příspěvků vykazuje o 360 % vyšší engagement než Facebook. V případě značek pak až 4x větší. Facebook zase s jasnou převahou vede ve zpravodajství.

Na letošní konferenci Engage Prague 2017 představila akci pořádající společnost Socialbakers výsledky nejnovějšího výzkumu na dvou nejvýznamnějších platformách sociálních médií, který vycházel ze 144 miliard uživatelským interakcí s příspěvky na Facebooku a Instagramu. Míra engagementu se však napříč kategoriemi u obou výrazně liší. Statistika představená Janem Řežábem ze Socialbakers v  jeho úvodní řeči konference se zabývala interakcemi na Facebooku a Instagramu mezi lety 2016 a 2017 v  kategoriích média, komunita/společnost, celebrity, zábava a značky.

Z grafu je patrné, že Facebook je (podle očekávání) nejsilnější platformou ve zpravodajství. Engagement je v oblasti médií je dvakrát tak velký, než u komunit. Na pomyslném třetím místě se umístily celebrity a na čtvrtém zábava. Poměrně překvapivě mají vůbec nejnižší engagement na Facebooku značky.

Instagram je pak jednoznačně králem celebrit a značek. Míra engagementu uživatelů u příspěvků celebrit je téměř o 360 % vyšší než na Facebooku a v případě značek byla dokonce ve sledovaném období nejlépe cca 4x vyšší, nyní je vyšší zhruba 3x.

Společnost Socialbakers zaznamenala na Instagramu během stejného časového úseku o 12 miliard méně interakcí než na Facebooku. To číslo je překvapivě nízké vzhledem k faktu, že Facebook má téměř dvě miliardy aktivních uživatelů proti 700 milionům, které má Instagram.

Znamenají výsledky to, že bychom měli na Facebook zanevřít a přesunout své investice na Instagram? To rozhodně ne.

Jednak tato čísla podle společnosti Socialbakers představují jen hrubý počet liků, sdílení, komentářů a dalších způsobů měření pro obě kategorie. Facebook má také stále mnohem větší dosah a například v oblasti médií má 4x větší engagement než Instagram.

Navíc i Instagram si od svého založení v roce 2010 prošel řadou neúspěchů a ztrát i ostrou kritikou vysokého nárůstu reklamy na své platformě. Stále je však podle průzkumů preferován inzerenty nad Snapchatem.

Jan Řežáb, zakladatel společnosti Socialbakers uvedl, že by společnosti měly brát tato čísla v potaz, ale zároveň na ně nereagovat přehnaně. Průzkum není důvodem k tomu se od Facebooku odklonit, spíše poukazuje na to, že by lidé i společnosti měli klást na Instagram větší důraz a přestat jej vnímat jen jako platformu pro fotografie.

Zdroje: venturebeat.com, adweek.com

Štítky dokumentu: Facebook Instagram
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.