Facebook Ads přicházejí konečně i do mobilů

2. 3. 2012 | Petr Michl
Reklama v mobilech je pro Facebook jedna z nejdůležitějších inovací, nyní se stala skutečností.

Facebook v mobilu je pro giganta sociálních sítí obřím kanálem, který dosud neuměl zpeněžit. Dokument S-1 spojený s primárním úpisem akcií přitom odhalil, že má měsíčně 425 milionů mobilních přístupů. I proto Facebook v tom samém dokumentu popsal úspěšné zavedení reklam do mobilních zařízení jako jednu z největších výzev a jeho nezvládnutí naopak jako závažnou hrozbu.

Nyní se staly Facebook Ads v mobilech skutečností. Ředitel rozvoje globálního firemního marketingu, Mike Hoefflinger, je představil na první konferenci Facebooku přímo pro marketéry, Facebook Marketing Talks. Nyní jde zobrazovat reklamy či „sponzorované příběhy“ skrze několik kanálů: FB stránku firmy, na home page Facebooku, na domácí stránku uživatelů a do jejich News Feedu v osobních počítačích i v mobilech. Od dubna 2012 pak také po odhlášení se sociální sítě jako součást nového marketingového nástroje Logout Experience. Na fotografii je vidět na jakých pozicích v rámci rozvržení stránky to může být.

Hoefflinger v průběhu svého proslovu zdůrazňoval odlišnost marketingu Facebooku od tradičních formátů, když řekl: „Vyvíjíme se od reklam k příběhům. Reklamy jsou dobré, ale příběhy jsou lepší… Reklamy přicházejí kdykoliv a od kohokoliv, příběhy přicházejí od přátel a entit, s kterými jste propojeni. Reklamy se sdílí jednou za rok po Super Bowlu. Spousta malých příběhů je na Facebooku sdílena neustále.“ Jeho tvrzení má podpořit i Timeline pro firemní stránky, mobilní verze „časové osy“ se má objevit později v tomto roce. Jistě je však diskutabilní, jaký bude přínos Timeline, při zachování jejího stávajícího konceptu uspořádání příspěvků, na displejích telefonů s poměrem stran, který mu rozhodně nenahrává.

Zdroje: https://www.facebook.com/business/fmc/, www.marketingland.com, www.reuters.com,

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.