Facebook chce být součástí pracovního života uživatelů. Spouští proto Workplace

11. 10. 2016 | Kateřina Tauchenová
Facebook zpřístupnil plnou verzi svého pracovního nástroje Workplace pro interní komunikaci ve firmách.

Facebook už nechce být jen sociální sítí pro jednotlivce, kteří jej používají ve volném čase ke komunikaci s přáteli nebo sdílení fotek z dovolené. Chce se stát také nedílnou součástí pracovního života svých uživatelů. Včera proto oznámil spuštění aplikace Workplace, která má usnadnit komunikaci zaměstnanců ve velkých firmách.

Workplace je vylepšená verze aplikace Facebook at Work, který dosud používalo kolem tisíce vybraných firem po celém světě. Nyní bude moci nový nástroj používat jakákoliv společnost kdekoliv na světě.

Podle Facebooku se ale nejedná jen o jakýsi firemní chat. Aplikace by měla firmám a jejím zaměstnancům nabídnout mnohem více:

Workplace není jen o komunikaci mezi lidmi v sousedních kancelářích. Pomáhá propojit také lidi, kteří jsou celý pracovní den na cestách, nebo pracují jen z mobilu. Nabízí mnohem více, než jen pouhé psaní zpráv, a proto má opravdu široké možnosti využití – od přepravních společností, které mohou propojit své posádky na různých lodí pomocí živého videa, až po banky, které mohou díky Workplace zapomenout na posílání faxů a newsletterů, aby informovali své zaměstnance o novinkách v oboru. Cílem Workplace je udržet spojení mezi lidmi, kteří se – ač pracují v jedné firmě – nacházejí na opačných koncích světa,“ píše se v oficiálním prohlášení společnosti.

Jaké nástroje a funkce Workplace firmám tedy nabízí?

Skupiny

Stejně jako na soukromém Facebooku i na tom firemním bude možné vytvářet skupiny. V jejich rámci budou moci členové mezi sebou nejen komunikovat, ale také sdílet soubory nebo dokonce i živé video.

Jednou z velmi atraktivních funkcí Workplace je možnost vytvářet skupiny napříč více firmami, a spolupracovat tak na společných projektech.

Pracovní chat

Ani tento nástroj není nutné nijak zvlášť představovat – Facebook Messenger je aktuálně nejoblíbenějším komunikátorem na světě. Jeho pracovní verze by měla uživatelům nabídnout identické verze jako ta, kterou má většina z nás nainstalovanou ve svých telefonech. Aplikace Messenger pro firmy je už nyní ke stažení Google Play a v App Store.


Vysílání živého videa

Jedním z největších taháků Workplace je možnost streamování živého videa uvnitř uzavřené pracovní skupiny. Díky tomu mohou uživatelé své nápady sdílet v reálném čase a stejně tak okamžitě zachytit i veškeré připomínky nebo výtky svých kolegů či nadřízených.

Zajímavostí Workplace je, že na rozdíl od klasického Facebooku na něm nejsou žádné reklamy. Dalším rozdílem pak je absence charakteristického modrého loga Facebooku.

Aplikace Workplace je přímou konkurencí oblíbených nástrojů interní komunikace, jako je Slack nebo Yammer, které jsou oblíbené jak v menších firmách, tak v nadnárodních korporacích. Právě druhá skupina firem, tedy společnosti s tisíci až desetitisíci zaměstnanci, jsou pro Workplace hlavní cílovou skupinou. Není divu, že mezi firmami, které aplikaci používaly už v testovací verzi, byly například společnosti Starbucks, Danone nebo Booking.

Cena 1, nebo 2 dolary měsíčně za uživatele 

O velikosti firem, na které se chce Facebook s aplikací Workplace zaměřit, svědčí i zveřejněný ceník aplikace – ceny se neodvozují od desítek jeho uživatelů v rámci firmy, ale rovnou od tisíců. Společnost, která bude potřebovat přístup do aplikace pro maximálně tisíc svých zaměstnanců, zaplatí 3 dolary za jednoho. V rozmezí jeden až deset tisíc zaměstnanců je cena stanovena na 2 dolary za uživatele a u firem s více než deseti tisíci zaměstnanci stojí provoz jednoho účtu jen 1 dolar měsíčně.

Velkou výhodou, kterou oproti výše zmíněným aplikacím Workplace má, je možnost sdílení živého videa.

Pokud chcete ve vaší firmě Workplace vyzkoušet, můžete si na oficiálních stránkách aplikace zažádat o tříměsíční zkušební verzi zdarma.

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.