Facebook potvrzuje brzké uvedení chytrých brýlí značky Ray-Ban

3. 8. 2021 | Petr Michl
Chytré brýle od Facebooku se blíží. Mark Zuckerberg oznámil, že mezi fyzickými produkty budou uvedené jako ty první na řadě.

FB

Minulý týden Facebook oznámil další více než povedené kvartální hospodářské výsledky a podělil se i o větší detaily některých ze svých dlouhodobých plánů. Jedním z nich je uvedení na trh chytrých brýlí, které by neskončily jako Google Glass — tedy v propadlišti dějin.

K tomu má pomoci i to, že vzhledově nepůjde o žádné na první oko futuristické zařízení. Naopak snaží se vytvořit brýle, které se vizuálně podobají těm zcela „obyčejným“, proto si zvolili za partnera značku EssilorLuxottica, aby jim vytvořila návrhy designu prvních chytrých brýlí, které by tak měly být i estetické. EssilorLuxottica vlastní obrovské množství značek brýlí, včetně Ray-Ban, s kterou bude Facebook konkrétně spolupracovat.

Projekt na vývoj chytrých brýlí nese název Aria a poprvé byl veřejně zmíněn na podzim minulého roku. Andrew Bosworth, viceprezident facebookové divize Reality Labs, se nechal tehdy slyšet, že „jejich cílem je vytvořit zařízení, pomocí kterého budou mít lidé možnost se se svými nejbližšími lépe propojit. A to jim nové brýle mají potenciál umožnit. Společnost EssilorLuxottica má stejně ambiciózní očekávání jako my, poskytne nám odborné znalosti a značku, abychom společně vyrobili brýle, které budou nejen chytré, ale i módní.“ 

Facebook jejich poslání přiblížil takto:

„Představte si brýle, které na fyzický svět přidávají 3D vrstvu užitečných, kontextově relevantních a smysluplných informací. Takové zařízení by nám mohlo pomoci lépe vykonávat každodenní úkoly - například najít klíče, orientovat se v novém městě nebo zachytit okamžik; ale také by mohlo otevřít zcela nový způsob pohybu po světě."

Což víceméně naznačuje brýle, které by do obrazu viděného přes skla přidávaly další kontext, a tím způsobem ho dotvářely – což je vlastně popis rozšířené (augmentované) reality.  Výše zmíněný Andy Bosworth nicméně letos pro CNET uvedl:

„Dáváme si pozor, abychom je nenazývali brýlemi pro rozšířenou realitu. Když na svět překrýváte digitální artefakty, je to skutečně rozšířená realita. Tohle nejsou brýle pro rozšířenou realitu. Dělají však mnoho konceptů, o kterých si myslíme, že budou pro brýle pro rozšířenou realitu nakonec rozhodující. Jsou to všechno komponenty, které lidé viděli už dříve, ale nikdy ne všechny na jednom místě."

Je tak dost dobře možné, že ta pravá kouzla se budou odehrávat třeba na obrazovce s brýlemi propojeného telefonu. Minulý týden Mark Zuckerberg uvedl, že „pokračují ve velkých investicích do budování technologií a produktů, aby poskytovala plný pocit přítomnosti". A především pak dodal, že dalším vydáním produktu (z této kategorie) bude uvedení prvních chytrých brýlí Facebooku od společnosti Ray-Ban ve spolupráci s Essilor Luxottica. Ve výsledku tedy můžeme technologické aspekty tohoto zařízení jen odhadovat, ale možnost poznat je přijde brzy.

Zdroje: The Verge, Facebook, WERSMCNET 

 

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.