Facebook představil personalizované avatary pro zábavnější komunikaci

5. 6. 2019 | Milada Zemanová
Grafičtí avataři, které si každý uživatel může přizpůsobit, aby co nejvíce odpovídali jemu samému. Lidé na Facebooku jim budou moci změnit oblečení, účes i barvu pleti. To vše pro individuální komunikaci a zatraktivnění této platformy pro mladší generace.

Facebook představil avatary, vytvořil tak konkurenci svým vlastním bitmoji (animované samolepky, které vyjadřují emoce, pozn. redakce). Zmíněné avatary si každý uživatel bude moci přizpůsobit vlastním požadavkům a vytvořit tak virtuální podobu sebe sama.

Uživatelé budou moci měnit obličej, vlasy, oblečení a Facebook následně vygeneruje sérii avatarů s nejčastějšími emocemi a hláškami.

Zmínění avataři byli v rámci testu spuštěni zatím v Austrálii a zobrazují se v Messengeru a News Feedu. Zbytek světa by je měl mít k dispozici během roku 2019 a na začátku 2020.

Tento nástroj by mohl způsobit, že bude Facebook působit zábavněji a vizuálně bude více atraktivní. Což je důležité v době, kdy ho mladší ročníky považují za fádní. Avataři se tak mohou stát oblíbenou formou odpovědi místo klasického emoji nebo vyhledávání relevantního GIFu.

Jimmy Raimo, komunikační manažer pro Facebook avatary, k nim uvedl:

„Z pohledu produktu a designu bylo do avatarů vloženo mnoho úsilí, abychom zjistili, jak je udělat co nejreprezentativnější. Chtěli jsme, aby byli realističtí, a mohli představovat jednotlivé lidí, ale současně jsme chtěli zachovat jejich roztomilost a zábavnost.”

Facebook nechtěl vynechat žádnou demografickou skupinu, proto jsou emoji k dispozici s nejrůznějšími odstíny pleti, rozličnými barvami a styly účesů, atd.

Prozatím nejsou avataři monetizovaní, ale je možné, že výhledově je značky budou moci podpořit například vlastním oblečením či doplňky.

Avataři budou jistě zajímavým oživením komunikace na Facebooku, nicméně tato sociální síť s nimi přichází relativně pozdě. První prototypy byly odhaleny již v loňském roce a například Snapchat pracuje s bitmoji již od roku 2016.

Nicméně, potřeba lidí prezentovat na internetu svou individualitu stále roste a přechází se z textové komunikace na obrazovou. Uvidíme tedy, jak tuto novinku uvítají uživatelé Facebooku.

Zdroje: TechCrunch, The Verge

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.