Facebook představuje novou sadu nástrojů pro malé a střední firmy. Mají jim pomoci zvládnout koronavirovou krizi

13. 5. 2020 | Eva Dragulová
Pandemie spoustu firem uvrhla do existenční nejistoty. Facebook jim podává pomocnou ruku. Připravil řadu školení, jak rozjet byznys online a jak si udržet kontakty se stávajícími zákazníky, vytvořil nové stickers a tagy pro Instagram i Facebook. Co to znamená v praxi?

fb

Facebook v době karantény připravil pro menší firmy návod, který by jim měl pomoci, pokud se se svým podnikáním ocitnou v nesnázích. Podporuje je ve vzdělávání a vystupuje v roli mentora, který je jim v případě krize k ruce s potřebnou radou.

Lokální byznys je alfa omega

Podpořit nikdy nebylo důležitější. Proto ve Facebooku připravili „Support Small Business” sticker pro Instagram a hashtag #SupportSmallBusiness pro Facebook. 

smallZdroj: Facebook

Když na Instagramu použijete sticker Support Small Business, tak se vám kromě nové přelepky nasdílí i tři fotky z instagramového feedu firmy, kterou se rozhodnete zviditelnit. Poté, co pro svá Stories tento sticker vyberete, zadáte název firmy, kterou chcete podpořit. Instagram pak oživí váš sticker fotkami z feedu firmy. Ta nemůže ovlivnit, jaké si algoritmus Instagramu vybere. Pro firmy jde o zajímavý způsob, jak přilákat nové zákazníky. Pokud uživatele zaujme jejich prezentace, přejdou na daný profil. Jakmile Support Small Bussines sticker použijete, tak se vaše Příběhy přesdílí k dalším podpůrným Stories. Daná společnost si také může váš Příběh přidat do těch svých nebo napsat lidem, kteří v tom vašem byli otaggováni.

Na Facebooku by měl fungovat hashtag #SupportSmallBusiness, který pomáhá zviditelnit lokální firmy. Možná vás napadá, proč hashtag? Už v průběhu let se přece ukázalo, že na Facebooku hrají rozporuplnou roli. Ten samotný si s jejich užíváním pohrával, ale s vyššími nároky na soukromí se jejich efektivita vytratila. Jsou vhodnější pro otevřenější sítě jako Instagram a Twitter.

Teď se však na ně Facebook opět zaměřil. Pokud donutí více lidí, aby skrz ně vyhledávali, tak je to rozhodně pro firmu ke zvážení, protože se tak může dostat k novým potenciálním zákazníkům. Uvidíme, jak to celé bude fungovat.

Nově přidává také možnost „in support of“, což umožňuje lidem označit svůj oblíbený podnik nebo obchod. Objeví se to v postu téměř na prvním místě. Tušíme, že právě tato forma podpory by mohla dostat i českou lokalizaci.  

Facebook se k tomu vyjádřil takto:

„Tato nová funkce je pro lidi, aby podpořili své oblíbené lokální podniky, aniž by za to dostali jakoukoli protihodnotu. Když takový post vytváříte, vyberete možnost „Tag Unpaid Promotion“ a pak můžete označení použít. Daný podnik pak dostane notifikace, že jste jej označili. Ne všechny
společnosti však budou mít možnost být otaggovány.“ 

Je poblíž vás nějaký zajímavý podnik?

Facebook také chce, aby lidé co nejrychleji našli přesně službu či zboží, které hledají. A proto se je snaží propojit s místními firmami. Další skvělá vychytávka je proto vylepšení služby Businesses Nearby, na níž Facebook už několik let pracuje. Když na ni lidé kliknou, dozví se, na jaké obchody a služby mohou narazit ve svém okolí.  Více se zaměřuje na podniky zasažené pandemií.

Podniky musí být informované

Facebook vytvořil síť pro zdroj informací ohledně covid-19. Firmy zde najdou příklady nejlepší praxe při využívání Facebooku a Instagramu. Tyto informace jim mohou pomoci správně naplánovat svou online strategii. Najdete ji ve zkratkách v aplikaci Facebooku nebo na firemním účtu na Instagramu.

civZdroj: Facebook

Firmy zůstanou ve spojení se svými zákazníky

Lidé a firmy se snaží najít nové inspirativní způsoby, jak zajistit růst byznysu v jejich okolí. A s tím jim právě nové nástroje pro Facebook i Instagram mohou skvěle pomoci. Mluvíme o fundraisingu na obou platformách, objednávání jídel na Instagramu nebo o dárkových poukazech tamtéž (v Česku zatím nedostupná služba, pozn. red.). O tom, jak fitness centra inzerují živé lekce přes Facebook Live. A to je jen zlomek toho, co firmy zkouší.

messZdroj: Facebook

Hlavní však je v tomto kritickém čase se svými zákazníky komunikovat a pravidelně aktualizovat informace o firmě, zejména týkající se doby provozu a dalších náležitostí. Chystá se upgrade inboxu na Messengeru, aby společnosti mohly se svými zákazníky snáze komunikovat. Na Messengeru bude mnohem jednodušší přepínat mezi osobním profilem a profilem stránky. Firmy tak budou vždy ve spojení se svou komunitou. Mohou také využít na svých stránkách Chat Plugin.  

Změny, které podporují komunitu a malé živnostníky, jsou rozhodně pozitivní. Uvidíme, jak se je firmám podaří zužitkovat.

 Zdroje: Facebook, Social Media Today

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.