Facebook reaguje na Giving Tuesday a spouští nástroje pro snazší darování financí

3. 12. 2019 | Milada Zemanová
Facebook chce usnadnit věnování financí neziskovým organizacím a představil hned několik nástrojů, které mohou finance vybrat. Sám navíc plánuje věnovat 7 milionů dolarů.

Zatímco nedávno byla média přeplněna akcemi v rámci Black Friday, hned tento týden mělo změnit myšlení lidí Giving Tuesday. Jedná se o období, kdy mají lidé podpořit řešení problémů, o které se zajímají, neziskové organizace, obdarovat lidi, na kterých jim záleží apod.

Facebook se rozhodl, že možnost darování financí usnadní v rámci svých aplikací.

7 milionů dolarů neziskovým organizacím

7 milionů dolarů, právě takovou částku chce Facebook věnovat americkým neziskovým organizacím v rámci Giving Tuesday. Aby organizace měly nárok na tyto finance, musí lidé na Facebooku nejprve založit dobročinnou sbírku nebo finančně podpořit již některou existující. Za každý takto věnovaný dolar Facebook věnuje dolar ze svého. A to tak dlouho, dokud se nevyčerpá zmíněných 7 milionů dolarů.

Facebook dále uvedl, že spolupracuje s neziskovými organizacemi na vývoji nástroje, který umožní nejen darování financí, ale také například času dobrovolníků apod. Tento nástroj by měl být spuštěný v příštím roce.

Samolepky pro fundraising

Neziskové organizace jsou často odkázány na finanční podporu veřejnosti. A aby tato podpora mohla být ještě efektivnější, Facebook uveřejnilsérii samolepek, které budou k dispozici v rámci FB Stories. Uživatelé během pár kliknutí budou moci umístit samolepku do svých Stories a informovat své přátele o aktivitě, kterou chtějí podpořit.

Streamování her pro charity

Nástroj s názvem Charity Livestreaming byl v testování již minulý rok. Jedná se o sadu nástrojů, díky kterým hráči v rámci svého vysílání mohou rovnou vybírat finance na konkrétní dobročinný projekt. A jen během testu dokázalo 25 zapojených hráčů získat 180 000 dolarů na charity.

Od tohoto týdne je zmíněný nástroj pro živé streamování k dispozici všem tvůrcům herního obsahu. Živé streamování následně probíhá takto:

„Během živého streamování můžou tvůrci herního obsahu vybrat dobrou věc, kterou by diváci mohli podpořit. Nastaví cíle dobročinné sbírky, aktivují indikátor průběhu získávání příspěvků a na streamu nebo v chatu sdílejí výstrahy na dobročinnou sbírku ve formě překrytí. Tvůrci herního obsahu mají na výběr z kompletního seznamu dobročinných organizací, ke kterým je v dané oblasti aktuálně možné pořádat dobročinné sbírky.”

Darování na Instagramu

Další novinkou je tlačítko „Darovat”, které se bude zobrazovat v rámci instagramových firemních profilů. Neziskové organizace tak budou moci získat finance přímo ze svého profilu.

Dle vyjádření Facebooku se každý dolar počítá, takže takto získané finance půjdou kompletně jednotlivým neziskovým organizacím. Od roku 2015 lidí věnovali skrze Facebook přes 2 miliardy dolarů neziskovým organizacím a na podporu konkrétních lidí. A s nově spuštěnou iniciativou v rámci Giving Tuesday se tato částka jistě výrazně navýší.

Zdroj: Facebook

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.