Facebook spouští novou aplikaci pro výběr novinek, Paper

31. 1. 2014 | Irena Šovčíková
Je váš news feed především „územím“ roztomilých koťátek, rozchodů a náhodných prohlášení? Nemusí být. Nová Facebook aplikace, Paper, je hlavně zdrojem zajímavých novinek z různých odvětví.

Na Facebooku všichni trávíme spoustu času. Relevantní novinky ze světa je na něm ale někdy těžké hledat. Spíš než informace z námi oblíbených oblastí, se tak někdy dozvíme, kdo s kým se rozešel, případně že venku sněží. Sem tam se sice objeví i nějaká zajímavá novinka, ty ale pořád tvoří menší část obsahu. Záleží však hlavně na tom, koho a co odebíráte. Facebook proto přichází s novinkou - mobilní aplikací Paper. Ta by měla být zdrojem hlavně zajímavých informací a pro mnohé i obdobou RSS čtečky. Nebo čtení novin.

Facebook se stále víc snaží být pro své uživatele zdrojem relevantních a zajímavých informací. Není ale žádnou novinkou, že se na něm mnohdy řeší spíše osobní, lehce bulvární témata, než informace novinového typu. Největší problém navíc je, že abyste se dostali k relevantním zprávám, musíte být odběratelé těch správných lidí a stránek. A ani tak nemáte jistotu, že se vám informace zobrazí v News feedu. Facebook se to snažil mírně vylepšit nedávnou změnou algoritmu, která má za úkol více zobrazovat "relevantní obsah" stránek oproti klasickým obrázkům. To možná trochu pomohlo, ale žádná zásadní změna nenastala.

Aplikace Paper je ale něco trochu jiného. V prvé řadě, ačkoliv patří k Facebooku, jedná se o samostatnou aplikaci na mobil. Vznikla pod iniciativou Facebook Creative Labs, která shromažďuje samostatné týmy tvořící aplikace pro Facebook. Paper slouží primárně jako agregátor novinek z různých odvětví - například sport, novinky ze světa, technologie, roztomilá zvířátka, podnikání, fotografie nebo osobní rozvoj. Prostě témata, která vás zajímají. Důležitou změnou oproti klasickému Facebooku je možnost vybrat si celkové téma a nikoliv konkrétní stránku. To by z Paper podle odborníků mělo dělat relevantní zdroj pro objevování zajímavého obsahu, kterým Facebook chce být. V budoucnu se uvažuje i o větší personalizaci, tak abyste si mohli přečíst informace právě o vašem oblíbeném týmu atd.

I uživatelské rozhraní je od toho, které známe poměrně odlišné. Po přihlášení do aplikace uživatel vidí v horní polovině obrazovky vizuální obsah - fotky a videa. V té dolní pak jednotlivé odkazy a články. Pokud chce projíždět dál, nepoužije klasické posouvání dolů, ale do stran. Poklepání na článek ho následně rozbalí do režimu celé obrazovky, stejné gesto ho po přečtení zase sbalí.

Obsah zobrazený v rámci Paperu vybírá buď člen týmu editorů, nebo vlastní algoritmus. Cílem však není zobrazovat jen informace z New York Times nebo BBC, ale také objevovat zajímavé příspěvky od bloggerů, důležitých person nebo průměrného uživatele. Ostatně, každý uživatel může přidat svůj příspěvek do konkrétního oboru.
V tuto chvíli je Paper kompletně bez reklam. Tým, který aplikaci vyvíjí, má ale v plánu nějakým přirozeným způsobem reklamu do aplikace zapojit. Není se ostatně čemu divit, dle informací z dnešního reportu jsou mobilní reklamy zdrojem poloviny příjmů za poslední kvartál. Je tedy jen otázkou času, kdy bude možné inzerovat i v rámci samostatné aplikace Paper.

Smutnou zprávou pro nás však je, že Paper bude od 3.února k dispozici jen v rámci USA. Kdy se své "nové RSS čtečky" dočká zbytek světa zatím není známo. Snad to ale bude brzo.

Zdroj: TechCrunch

Štítky dokumentu: Facebook Mobilní aplikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: