Facebook uvádí formát reklamy na instalaci aplikací, který vede rovnou k akci v jejich rámci

11. 5. 2015 | Petr Michl
Facebook nyní uvedl formát, který dovoluje spojit nainstalování aplikace a nasměrování ke specifické konverzi v jejím rámci. Dosud museli inzerenti doufat, že po instalaci aplikace ji uživatel skutečně použije k jejímu účelu. K reálné konverzi tak bylo mnohdy až příliš daleko.

Pro Facebook jsou reklamy na instalaci aplikací velmi lukrativním a oblíbeným formátem. Z pohledu zadavatele mají ale jeden velký háček. Musí totiž doufat, že po instalaci aplikace ji uživatel skutečně použije k jejímu účelu. K reálné konverzi je tak mnohdy až příliš daleko. Facebook nyní uvedl formát, který dovoluje spojit nainstalování aplikace a nasměrování ke specifické konverzi v jejím rámci.

Výše popsaná situace s reklamami na stáhnutí aplikace se v případě snahy prodat podobá ve světě desktopu inzerci banneru s konkrétním produktem, který ale klikajícího zavede jen na homepage, nikoliv na produktovou stránku, kde by si mohl zakoupit rovnou to, co ho zaujalo. Nová možnost u facebookových reklam na aplikace ovšem dovoluje tzv. deep linking - tedy možnost přesměrování uživatele k stáhnutí aplikace a zároveň ihned poté i otevření aplikace v konkrétním kroku.

Facebook na svém blogu popisuje možné výhody takto: Pokud například aplikace pro cestovatele má reklamu na instalaci aplikace lákající na dovolenou v San Francisku, lidé, kdo si aplikaci nainstalují a otevřou, budou přesměrováni přímo k nabídce spojené se San Franciskem. To jim umožní najít přímo informaci o městě, která je zajímá, bez toho, aby ji museli dohledávat manuálně. Odstranění kroků navíc mezi kliknutím (na reklamu) a dostáním se k nabídce přináší více plynulou zákaznickou zkušenost."  

Techcrunch uvádí podobný příklad s aplikací zprostředkovatele hotelového ubytování HotelTonight. Reklama říkající Sežeňte v Los Angeles hotelový pokoj na dnešní noc" může vést přímo k nabídce přespání v hotelech v daném lokalitě, přičemž jde nocleh jednoduše koupit. Není přítomna někdy příliš velká bariéra požadavku na aktivní hledání ze strany uživatele poté, co se aplikace nainstaluje.

Facebook už nyní nabízí tzv. app re-engagement reklamy, jež připomínají uživatelům, kteří si již aplikaci nainstalovali, ale neprovedli konkrétní krok, aby tak učinili. Ty také vedou v rámci aplikace na konkrétní místo. Formát reklamy pro instalaci aplikace s deep linkem může ovšem vyjít zadavatele levněji než popsaná forma remarketingu.

Jedním z velkých příslibů Facebooku může navíc být to, že v budoucnu přesměruje uživatele klikající na reklamu na instalaci aplikace na stránku v rámci aplikace, na které nejpravděpodobněji provede konverzi. Přitom k takovému přesměrování na deep link rozhodne na základě věku, pohlaví, zájmů či toho, jaké aplikace už má konkrétní uživatel na svém telefonu. Skutečné nabídnutí takovéhoto formátu by pravděpodobně mohlo přesvědčit k tvorbě aplikací i řadu společností, které v ně dosud nechovají takovou důvěru.

Zdroje: Techcrunch, Facebook Developers Blog 

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.