Facebook vám najde vaše zákazníky

31. 8. 2012 | Petr Michl
Facebook zavádí nový způsob cílení, vy mu dáte telefony či emaily zákazníků a on vám je najde na největší sociální síti.

Facebook zavádí nový způsob cílení, vy mu dáte telefony či emaily zákazníků a on vám je najde na největší sociální síti. Jedná se tedy o úplně jiný model přístupu. Ve filmové terminologii gangsterek už FB nevystupuje jako chlápek z ulice, který by možná mohl vědět o někom, komu se „takové věci“ obvykle líbí, a asi by proto měl zájem i o vaše zboží. Je to soukromé očko, které vám najde vaše bývalé zákazníky či kontakty, u nichž máte předtuchu dobrého obchodu pro změnu vy.

Kontakty (emaily i telefony) by se měly předávat v zahashované podobě. Facebook se je pokusí spárovat se svojí databází. Uživatelům, které odhalí, zobrazí reklamu. Poté vámi předaný seznam automaticky smaže. Jeho opětovné předávání tak bude podmínkou každé kampaně. Důvod je jasný. Facebook se tak předem vyhýbá z obvinění, že si buduje vylepšenou databázi údajů o svých uživatelích. Tato nová funkcionalita by měla být přístupná v průběhu příštího týdne.


Cílení na konkrétní segmenty stávajících fanoušků FB stránek

Další novinkou je možnost omezení zobrazení příspěvků Facebook stránek. Týká se to tedy těch, které již mají více než 5 tisíc fanoušků. Jejich administrátoři mohou zvolit typ fanoušků, kterým se bude příspěvek zobrazovat. Část možností segmentace vidíte níže na obrázku: pohlaví, věk, jazyk, lokace, vztahový status, vzdělání, zájem a další. Využití je pochopitelné. Například stránka, která bude odkazovat na svoji bleskovou soutěž o lístky do kina v Praze v ten samý večer, s tím určitě nepotřebuje dráždit bodré Hanáky. Stránky Procter & Gamble také nemusí svoji speciální nabídku dětských plenek nutit uživatelům, u kterých není pravděpodobné, že by byli rodiči.

 

Bez placené propagace samozřejmě není jistota, že dojde toto sdělení ke všem fanouškům dle zadaných kritérií. „Výtěžnost“ na příspěvek by ale měla i tak díky pokročilejší segmentaci stoupnout. Cílení se netýká situace, kdy uživatelé rovnou přijdou na Timeline FB stránek značky - tam uvidí všichni všechny veřejné příspěvky. Něco takového dělá ovšem menšina lidí. Novinka je tak vítaným zlepšením v boji o pozornost fanoušků.

Zdroje: www.techcrunch.com, www.insidefacebook.com

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.