Facebook zavádí upozornění na FX reklamy zobrazené na základě přidělené cookie

7. 2. 2013 | BeDa
Zbavte se reklamní štěnice. Facebook zavádí novou ikonu upozorňující na behaviorálně cílené reklamy.

S tím, jak jsou reklamy Na Facebooku stále cílenější, zvyšuje se i negativní ohlas uživatelů, kteří se cítí pronásledováni. Dle AdAge na to hodlá největší sociální síť zareagovat tím, že upozorní speciálním logem na retargetingové reklamy zobrazované skrze Facebook Exchange (FX) - tedy ty, jež jsou opakovaně cíleny na konkrétního uživatele na základě přidělené cookie. Dané logo bude nicméně zobrazenou pouze, pokud uživatel přejede myší nad křížkem v pravém horním rohu reklamy, který vede k jejímu schování.

Ředitel produktového marketingu Facebooku, Brian Boland, k tomu uvedl pro AdAge: „Vždy jsme našim uživatelům poskytovali možnost dát nám na reklamy zpětnou vazbu a zároveň ovlivňovat reklamy, které vidí – ať už skrze jejich schování, nahlášení nebo proklinutí k informacím, proč je konkrétní reklama zobrazována. Ikona AdChoices je pak dalším mechanismem úpravy zobrazovaných reklam.“

 

Tato iniciativa není nicméně tak úplně výsledkem snahy Facebooku. Dané logo vytvořila Digital Advertising Alliance k zvýšení spotřebitelského povědomí o behaviorálně cílené reklamě. Motivem toho byl předpoklad, že otevřenost o tomto způsobu cílení napomůže k odstranění zbytečného strachu a předsudků, které jsou s ním často spojeny. Více je vysvětleno ve videu výše.

 

Zdroje: www.adage.com, www.mashable.com, www.allfacebook.com
 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: