Facebook zpřístupnil funkci 'Smazání historie' konečně všem

29. 1. 2020 | Petr Michl
Dlouho slibované je tady, Facebook zpřístupňuje verzi „smazání historie" konečně ve všech zemích. Díky ní odříznete weby a aplikace od dat, kterými vás trackovaly.

Funkce „smazání historie" (Clear history) je konečně dostupná ve všech zemích. Oznámil to včera sám Mark Zuckerberg.

Nutno uznat, že si dal načas. Dokonce již v roce 2018 oznámil její celosvětové zpřístupnění během roku 2019. Evidentně se to nepovedlo. Nyní by už ovšem uživatelé měli mít možnost vymazat záznamy o všem, na co kdy na Facebooku klikli, o webech, které navštívili, a další data ze serverů společnosti.

Výše jmenované příležitosti k mazání vlastních datových stop jsou k nalezení v sekci „Off-Facebook Activity". O mazání historie sice jde, ale ne o vaši uživatelskou. Ta prostě na serverech Facebooku zůstane. Mazání se tak týká jen aktivity uživatelů mimo modrobílé království. Technicky budou jen na žádost uživatele třetí strany odříznuty od dat, které o vaší aktivitě díky nástrojům Facebooku, jako jsou Facebook Pixel nebo Facebook Login, získaly.

Facebook vysvětluje, jak pracuje s daty o vaší aktivitě poskytnutými třetími stranami na příkladu Jany, co si koupila boty v e-shopu.

„Off-Facebook Activity" pak konkrétně uživatelům přinese:

  • Přehled informací, které aplikace a  weby poslaly Facebooku skrze nástroje Facebooku pro firmy jako jsou Facebook Pixel, Facebook Login, pluginy pro sociální sítě (tj. sdílecí a lajkovací tlačítka na webech), rozhraní API a sady SDK.  

  • Možnost tyto informace odříznout od svého  účtu.

  • Možnost nastavit odříznutí „Off-Facebook Activity" i do budoucna.

Vizuální podobu nastavení přibližují následující printscreeny.



A co se stane, pokud „smažete" svou „aktivitu mimo Facebook"? Na to v Menlo Parku odpovídají takto:

„Když smažete svou 'aktivitu mimo Facebook', odstraníme z dat, které nám aplikace a weby posílají, informace, co vás identifikují. Nebudeme vědět, které stránky jste navštívili a co jste tam dělali. Zároveň nevyužijeme odříznutá data k cílení reklam na vás na Facebooku, Instagramu ani Messengeru."

Zde naleznete přímý link do dané sekce.

Předpokládám, že mnoho marketérů si při čtení tohoto textu řekne, že funkce pohřbená někde hluboko v nastavení jakoby nebyla, tedy není důvod k strachu o Facebook pixely inzerentů atd. Facebook nicméně uvádí, že v blízké budoucnosti všem uživatelům připomene, aby navštívili sekci „Prohlídka soukromí“ (Privacy Checkup) a na nastavení svých dat se podívali.

 

Tip redakce:

My v tom dokonce můžeme Facebook (na svém území) předběhnout.

Podívejte se na náš podrobný návod, jak si můžete nastavit na Facebooku soukromí a preference reklam.

Štítky dokumentu: Facebook Reklamy na Facebooku
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.