Google testuje přidání videí z Instagramu a TikToku do výsledků vyhledávání

5. 1. 2021 | Petr Michl
Videa z Instagramu nebo TikToku budou konečně dohledatelnější. Ve výsledcích svého vyhledávání je zkouší nabízet i Google.


Zdroj: Brian Freiesleben / @type_SEO, Twitter

Google pracuje na tom, aby jeho vyhledávání přimělo uživatele trávit s ním co nejvíce času. Tento cíl se snaží naplnit i nová funkce vyhledávání v mobilní aplikaci Googlu, která je v současné chvíli testována na zařízeních s OS Android. Uživatelé se díky ní dostanou snadno k videím z Instagramu a TikToku.

Tato videa se ukazují v rámci carouselu nad textovými výsledky vyhledávání. Něco podobného už Google zkoušel dříve s carouselem „Short Videos“ v rámci kanálu Objevit (Google Discover). I v něm ukazoval primárně videa agregovaná ze sociálních sítí jako YouTube, Tangi nebo Trell. Nyní se k nim přidají v rámci testu na obdobné pozici v rámci rozhraní stránky přidají i videa z Instagramu a TikToku — tedy platforem, které v současnosti patří ve sledování krátkých videí uživateli mezi absolutní špičku.

Google přitom uživatele neodvede do aplikací Instagramu nebo TikToku, ale umožní jim video zhlédnout v plné parádě v jejich webových verzích.

Předpokládáme, že mnoho lidí tuto možnost ocení. Ano, ve zmíněných appkách lze vyhledávat skrze hashtagy. Video doplnění k vyhledávácím dotazům na Googlu ale může přinést zajímavý tematický obsah, na který by jinak uživatelé nemuseli přijít.


Zdroj: Brian Freiesleben / @type_SEO, Twitter

Štítky dokumentu: Google Instagram SEO
Sdílejte tento článek:
Podobné články: