Groupon se svou reklamou na Super Bowlu přešlápl

7. 2. 2011 | ATM
Jak jsme již informovali na začátku měsíce, Groupon se letos rozhodl zavítat se svojí televizní reklamou přímo mezi smetánku. Jenže spot, který pro svoji premiéru na Super Bowlu zvolil, nepatřil zrovna k těm povedeným. Shodla se na tom především široká veřejnost, která ihned po odvysílání zaplavila Twitter a Facebook svými rozhořčenými připomínkami.

Groupon, zdroj: groupon.com

Jak jsme již informovali na začátku měsíce, Groupon se letos rozhodl zavítat se svojí televizní reklamou přímo mezi smetánku. Jenže spot, který pro svoji premiéru na Super Bowlu zvolil, nepatřil zrovna k těm povedeným. Shodla se na tom především široká veřejnost, která ihned po odvysílání zaplavila Twitter a Facebook svými rozhořčenými připomínkami.

Celý spot, kterým provází herec Timothy Hutton, začíná pohledem na zasněžený vrchol Himaláje.
"Tibet, jedno z nejkrásnějších míst na zemi," hovoří Hutton. "Tibeťané ovšem mají problémy a jejich kultura je v ohrožení..." V tu chvíli se však "dokumentární" část spotu končí a my se ocitáme v restauraci, kde úslužný tibeťan servíruje Huttonovi tradiční tibetské jídlo. "Ale přes to všechno dělají stále výtečné rybí curry," pokračuje Hutton a představí divákovi, kolik ušetří za návštěvu tibetské restaurace v Chicagu, pokud ovšem použije Groupon.

Problémem celé reklamy ovšem je, že zamýšlený vtip působí jako ušitý příliš horkou jehlou. Pointa není natolik černá aby mohla pobavit, spíš působí konzumně-cynickým dojmem.
"Super, ještě že jsou tu uprchlíci z Čínou okupovaného Tibetu, kteří jsou bílým schopni uvařit," okomentoval reklamu jeden z diskutérů na RWW.com. A v podobném duchu se nesly také ostatní reakce.

Groupon vytušil případné problémy a raději v reakci na pozdvižení upravil kampaňovou stránku s přímou možností podpořit charitativní projekty, které mají přímou souvislost s kontroverzními spoty. Část rozhořčených zákazníků tím uklidnil. Jak se však projeví jeho přešlap v dlouhodobém hledisku, na to si ještě budeme muset počkat.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: