Heinz přichází se svou řadou oblečení… se skvrnami od kečupu

5. 9. 2022 | Petr Michl
Tomu říkáme správně upatlaný humor. Limitovaná kolekce potřísňuje secondhand oblečení světoznámých značek. Heinz přitom hrdě hlásí: „It’s not a stain, it’s a statement.“

 

To, že velké brandy mají svůj merch, není nic nového. Z kategorie fast-foodu je tím vyhlášený řetězec Pizza Hut, ale třeba také McDonald's — ostatně jeho nápadité batohy nebo trička si můžete pořídit i v Česku na Zootu. Kečup Heinz ovšem přichází s kolekcí, která si najednou odškrtává hned několik současných trendů.

Jedním z nich je to, že oblečení pochází od zavedených značek. Nejde o žádná „reklamní trička“ podřadné kvality. Tím ještě významnějším je, že se kolekce skládá z oblečení z druhé ruky. Tzv. Heinz Vintage Drop collection má ale ještě jednu nespornou výhodu: hlavní myšlenka je postavená na humoru, a to navíc na tom správně upatlaném.

Kanadská agentura Rethink, která za kampaní stojí, její hlavní myšlenku vysvětluje takto:

„Od popových zpěváků až po řetězce rychlého občerstvení — v dnešní době má svou vlastní značkovou řadu oblečení každý. Společnost Heinz, která je lídrem v oboru dělání skvrn, však již léta zanechává svou stopu na nejznámějších módních značkách. Nyní to činí oficiálně s kolekcí Heinz Vintage Drip: second hand oblečení luxusních a streetwear značek, které je celé potřísněné skvrnami od kečupu Heinz.“

Jde o limitovanou kolekci, v níž se nachází jen 157 kusů oblečení. Najdete je na webu thredUP, platformě, která se zaměřuje na oblečení z druhé ruky. Dle jejích dat trh použitého oblečení čekají dobré časy, do roku 2026 se má zvětšit o 127 %, což výrazně překonává prognózy pro prodej nového oblečení. A kolekce Vintage Drip tomu rozhodně neuškodí. Pro zvýšení mediálního zásahu byla „poskvrněná řada“ představena krátce před začátkem módního svátku, New York Fashion Week, a na její propagaci se bude podílet i řada amerických influencerů.

Veškerý výtěžek půjde na konto nevládní organizace Rise Against Hunger, která se zasazuje o ukončení hladu ve všech zemích světa.


Zdroje: Heinz, Rethink

 

Tip redakce

Pro Kraft Heinz Canada pracuje Rethink dlouhodobě a pozici lídra trhu, jenž je synonymem kečupu neoslavuje rozhodně poprvé. V roce 2019 přišla se speciálním kečupovým puzzle, které rozhodně neoplývá nejvyšší obtížností.

O značku jako takovou se ale starají i jiné subjekty, ostatně neznamená jenom samotný kečup. Agentura Jones Knowles Ritchie dostala loni za úkol osvěžit vizuál Heinz a zároveň ustanovit jednotný vzhled celého produktového spektra brandu. Podařilo se JKR zachovat kódy a jedinečnost, která dělá Heinz Heinzem? Podívejte se na jejich novou vizuální identitu


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: