Hra na schovávanou v IKEA - spontánní akce nebo dobrý virál?

25. 8. 2010 | TAM
Hráli jste si v obchodním domě IKEA někdy na schovávanou? Pokud ano, pravděpodobně nebudete jediní. Nejrůznější aranžovaná zákoutí, skříně a kupy polštářů, do kterých se dá vlézt, k tomu vyloženě vybízí. V kombinaci s velkým prostorem se z obchodního domu stává terén pro pravé schovávací fajnšmekry.

Ilustrační obrázek, zdroj: archiv

Hráli jste si v obchodním domě IKEA někdy na schovávanou? Pokud ano, pravděpodobně nebudete jediní. Nejrůznější aranžovaná zákoutí, skříně a kupy polštářů, do kterých se dá vlézt, k tomu vyloženě vybízí. V kombinaci s velkým prostorem se z obchodního domu stává terén pro pravé schovávací fajnšmekry.
Teď však tato záliba dosáhla nových rozměrů. V Austrálii byla vytvořena Facebooková událost, zvoucí uživatele právě na hromadnou hru na schovávanou v tamní IKEI. Během několika málo chvil se k události přihlásilo přes 4000 fanoušků a virální šíření neuniklo pozornosti médií a posléze i obchodního domu. Jeho mluvčí se nechal slyšet, že přestože nápad není příliš šťastný a do jisté míry ohrožuje bezpečnost všech zúčastněných, nechtějí zatím přikročit k tomu, aby celou událost zakázali.
V tu chvíli se pochopitelně vyrojily nejrůznější dohady o organizaci akce samotným obchodním domem, který to, podobně jako autor skupiny vehementně popírá. Navíc, jak jsme byli upozorněni, podobné akce jsou celosvětovým fenoménem a v únoru se na schovávanou hrálo i na pražském Zličíně.
Ať tak či onak, IKEA těmito akcemi získává zcela zdarma publicitu, o které by si jiní mohli nechat zdát. O vysokém marketingovém potenciálu akcí ani nemluvě. A ostatním alespoň dá inspiraci, jakým způsobem je možné dostat tisícovky zákazníků do obchodu.

Štítky dokumentu: Facebook Virální marketing
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.