Hranice pokořena: Google hlásí více vyhledávání z mobilních zařízení než z desktopu

7. 5. 2015 | Petr Michl
Ve světě vyhledávání byl pokořen velký milník. Google oznámil, že v USA je zadáno více queries z mobilních zařízení než z osobních počítačů. Tento stav ale prý panuje již na 10 klíčových trzích.

Ve světě vyhledávání byl pokořen velký milník. Google oznámil, že v USA je zadáno více queries z mobilních zařízení než z osobních počítačů. Tento stav ale prý panuje již na 10 klíčových trzích.

Informuje o tom Google na svém blogu pro AdWords. Nespecifikuje přitom, kdy byla tato hranice překonána, ani celou desítku „klíčových trhů“. Mimo USA jmenoval pouze Japonsko.

Tato zpráva je jasným ohrožením byznysu Googlu, a to hned z několika stran. Velká součást příjmů Googlu pochází z jeho PPC reklam doprovázejících vyhledávání uživatelů. V případě mobilních zařízení odpadá jejich nabídka po pravé straně vyhledávání. Zároveň cena reklamy není vyhnaná bidy menšího počtu inzerentů tak vysoko jako na dektopu.

Business Insider informuje o tom, že finanční ředitel Googlu Patrick Pichette uvedl, že se věci obrací k lepšímu. Na vzestupné trajektorii je cena za klik u reklamy spojené s mobilním vyhledáváním. Důvod, proč klasická vyhledávací reklama nezažívá tak skvělé časy, připisuje přesunu mnoha inzerentů na YouTube.

Google ale nechce nic ponechat náhodě. Prezentoval proto chystané nové formáty reklamy, které mají být více přizpůsobené mobilnímu prostředí – tedy více vizuálně atraktivní. Některé z nich by pak měly dovolovat interakci s pomocí swipe gest.


Ukázka nových reklamních mobilních formátů Googlu zobrazených v případě vyhledávání informací o hotelech

Ač to zní trochu v opozici k titulku článku, Google má problém i s vyhledáváním na mobilních zařízeních obecně. Zatímco u osobního počítače jsme často ochotni surfovat a prozkoumávat delší dobu, mnoho mobilních uživatelů důvěřuje raději aplikacím s nějakým unitárním posláním. Nechtějí se k řešením dopracovávat přes vyhledávač. Chtějí je spíše rychle nalézat v prostředí, které je k tomu určené. Například při hledání nekuřácké restaurace v Brně nebudou zadávat do Googlu dotaz „nekuřácká restaurace Brno“, ale vstoupí do aplikace k tomu určené a naleznou si na mapě nejbližší podnik v relaci ke své poloze.

Pokud identifikujeme jako dva největší hráče online byznysu Google a Facebook, tak ten druhý „mobilní bitvu“ jednoznačně vyhrává. Jeho aplikace je totiž jednou z nejpopulárnějších vůbec, co se týče počtu aktivních uživatelů i času stráveného přímo v ní. Ostatně také více než 60 % reklamních příjmů Facebooku je mobilních. Google se takovými výsledky pochlubit nemůže.

Navíc je na mobilních zařízeních do značné míry závislý i na jiném technologickém konkurentovi. Velká část jeho trafficu přichází díky tomu, že je Google defaultním vyhledávačem v mobilním prohlížeči Safari u iPhonů. Dohoda stvrzující tento stav má ovšem brzy vypršet a její neobnovení by bylo pro Google dalším poměrně citelným zásahem.

Zdroj: Business Insider, AdWords Blogspot

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.