Infografika: Jak a kde se tvoří online obsah

21. 8. 2012 | Petr Michl
Online obsah píšeme, zachycujeme fotoaparáty a videokamerami a především ho sdílíme. Podívejte se, kde se toho „upeče“ nejvíc.

Obsah na internetu je vším. Základní rozdělení jeho zdrojů a umístění zní až banálně jednoduše. Je tvořen na webových stránkách a blozích, jeho vizuální složka nachází v případě videí domov nejčastěji na Youtube, fotografie pak třeba na Instagramu a Flickru. Další várka obsahu je tvořena a sdílena na sociálních sítích, které hrají zásadní roli v šíření obsahu obecně.

Infografika z dílny Copypress ukazuje právě tyto čtyři dimenze tvorby online obsahu. Používá data za rok 2011, takže neodráží aktuální stav přesně. Přesto daná čísla dávají dobrou představu proporčního „rozložení sil“ na internetu a především působí dosti impozantně.

Na Youtube je například nahráno 72 hodin videa každou minutu. V roce 2011 stránku navštívil zhruba 1 bilion návštěvníků, což znamená 140 zhlédnutí pro každého člověka na Zemi. Vimeo zaměřené na videa v kvalitnějším rozlišení má 65 milionů unikátních návštěvníků měsíčně. Jedna desetina z nich reprezentuje registrované uživatele a 15 procent trafficu na Vimeo pochází z mobilních telefonů, což je samo o sobě testamentem zvětšujících se obrazovek telefonů i zlepšujícího se mobilního připojení.

To, že je pozornost uživatelů Facebooku upoutávána především obrázky, je jeden z axiomů social media marketingu. Na největší sociální síť jsou každou vteřinu nahrány 3 tisíce fotografií. Na Instagramu to je „jen“ 60 fotografií a na Flickru pak 52.

Na internetu je 7,38 miliardy stránek a každý den přibude na platformě WordPress 500 tisíc nových blogových příspěvků. Obsah je král a content marketing je jednou z nejdůležitějších komunikačních strategií budoucnosti. Konkurence ve formě obsahu je ovšem obrovská, a tak se musí značky skutečně ohánět, aby si našly svoje spokojené online fanoušky, jež se stanou i věrnými zákazníky.

Zdroj: www.copypress.com
 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: