Infografika: Sociální sítě v Česku v roce 2019

8. 11. 2019 | Petr Michl
Najít souhrnná data o sociálních sítích v Česku není jednoduché. Tato infografika vám je nabízí na jednom místě.


Najít pohromadě ucelené informace o sociálních sítích v Česku není jednoduché. Uvědomily si to i  Elišky Vyhnánková a Michelle Losekoot, autorky knihy Jak na sítě – Ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích.

„Během několika měsíců, kdy jsme pracovaly na rešerších ke knize Jak na sítě, jsme zjistily, že dopátrat se aktuálních dat z prostředí českých sociálních sítí je opravdu těžké,“ říká k aktuálním datům Eliška Vyhnánková. Nakonec se jim to ale podařilo a výsledek jejich rešerší si můžete prohlédnout v tomto článku.

„S pomocí rešeršisty Dana Šáchy jsme se tedy pokusili vypátrat co nejpřesnější aktuální čísla. Vycházely jsme ze statistik od AMI Digital, Digital 2019 od HootSuite, průzkumů ČSÚ a mnoha dalších materiálů. Nicméně i tak se různé zdroje v datech liší, protože například zkoumají rozdílné věkové skupiny uživatelů. Používáme vždy ta data, která považujeme za přesnější, tedy buď aktuálnější, nebo z většího vzorku dotazovaných,“ vysvětluje Michelle Losekoot. 

Výsledkem je následující přehled a infografika o sociálních sítích v Česku. 

 

Sociální sítě v ČR

  • Počet lidí na internetu - 7 milionů (80,7 % z populace 16+)
  • Počet denních uživatelů internetu – 6,1 milionů (70 % z populace 16+)

 

  • Počet lidí na sociálních sítích – 5,7 milionů
  • Počet lidí na sociálních sítích via mobil – 4,8 milionů

 

  • Průměrný denní čas na sítích - 143 minut

 

Jednotlivé sociální sítě

  • Facebook – 5,3 milionů
  • Instagram – 2,3 milionů
  • LinkedIn – 1,6 milionů
  • Twitter - 389 tisíc
  • Snapchat - 615 tisíc

 

Muži vs. ženy

Celkově sociální sítě v ČR využívá 52,6 % žen a 49,4 % mužů.

  • Facebook: 51 % ženy - 49 % muži
  • Instagram: 54 % ženy - 46 % muži
  • LinkedIn: 45 % ženy - 55 % muži
  • Twitter: 26 % ženy - 74 % muži
  • Snapchat: 65 % ženy - 35 % muži

Zajímavosti

  • průměrný roční nárůst uživatelů sociálních sítí v ČR je 3,3 procentního bodu
  • 8 % seniorů nad 65 let využívá sociální sítě
  • 10 % českých studentů si přes sociální sítě sjednalo v roce 2018 ubytování v soukromí na dovolené
  • 9 % studentů si na sítích domluvilo spolujízdu
  • 16 % žen na mateřské a rodičovské si mezi sebou prodává nepotřebné věci na sociálních sítích
  • ½ firem zkoušela v roce 2017 hledat nové zaměstnance přes sociální sítě (a dokonce tři čtvrtiny velkých firem s více než 250 zaměstnanci)

 

Vše si můžete prohlédnout vcelku v infografice níže.


Zdroje: ČSÚ průzkumy, AMI Digital 2019, Digital 2019 od HootSuite, StatCounter, Internet World Stats, CIA World Factbook, Statista

 

Tip redakce:


Michelle Losekoot na ContentFirst. Zdroj: Tuesday Business Network

Podívejte se na společnou práci Michelle Losekoot a Elišky Vyhnánkové v praxi. Michelle se na začátku roku 2017 postavila před zajímavou výzvu. S necelým půl milionem korun a týmem pěti lidí měla obhospodařovat sociální sítě hlavního města Prahy.

Dopadlo to výtečně.

Jak konkrétně, najdete v článku Sociální sítě Prahy získaly lásku turistů i bez obrovských reklamních rozpočtů, byl ovšem potřeba pečlivý community management.

Štítky dokumentu: Facebook Instagram LinkedIn Twitter
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.