Infografika: Za reklamu na fotbalovém mistrovství světa se utratí přes 4 miliardy dolarů

16. 6. 2014 | Irena Šovčíková

Mistrovství světa ve fotbale v Brazílii je v plném proudu. Společně s ním také neuvěřitelné množství reklamních kampaní a finančních prostředků, které byly do nich investovány. Ale jaký ohlas generuje taková událost na sociálních sítích? To shrnuje zajímavá infografika společnosti Offerpop.

World Cup je každopádně nejen fotbalovým, ale také marketingovým svátkem. Značky se na něj připravují dlouho dopředu nejrůznějšími spoty a kampaněmi, snaží se spojit s týmy sponzorskými smlouvami a jsou ochotni utratit obrovské peníze. Letos například reklamy a sponzoring vyšel značky dohromady na zhruba 5,7 miliard amerických dolarů. Z toho jde 1,7 miliard na sponzoring hráčů a 4 miliardy jsou investovány do reklam. Není se ale čemu divit, na World Cup by se mělo dívat přes 3.6 miliard lidí, tedy polovina celkové populace. Celkově proběhne 64 zápasů s tím, že 17 % z hodinu a půl dlouhé hry zabírají reklamy.

A jak to vypadá z hlediska vítězů na sociálních sítích? Do 8.června vítězil v počtu zmínek na Twitteru argentinský Lionel Messi s 71 743 tweety. Za ním se umístili Cristiano Ronaldo a Wayne Rooney. Nejvíce followerů získaly týmy Brazílie, Mexika a Kolumbie. Celkově ale generuje World Cup přes 350 tisíc tweetů za jeden jediný den. 9.června jich bylo celkem 584 892 s nejčastějšími hashtagy #worldcup a #brazil2014. Pomyslnou medaili v aktivitě získává Velká Británie v závěsu s Irskem a Spojenými arabskými emiráty.

Ani Facebook se ale nenechá zahanbit. Údajně je 38 % všech uživatelů fotbalovými fanoušky. 62 % z nich navíc chodí na Facebook každý den. A jaká by to byla událost bez Instagramu - ten zaznamenal během pěti dní přes 236 tisíc fotek spojených s World Cupem.

Se snahou získat nové fanoušky na sociálních médiích je přímo spojena reklama od Adidas, Dream: All In or Nothing. Ta vyzvývá fanoušky, aby se připojili k Adidas a sledovali jejich příspěvky o mistrovství světa na Twitteru a skrze e-mail. Více o reklamě si můžete přečíst v článku Reklama týdne: Všechno nebo nic s Adidas. Důkazem posilující role online komunikace a sociálních médií může být i to, že Adidas investuje tentokrát do propagace v těchto kanálech o 50 % více prostředků než během minulého šampionátu v Jihoafrické republice.



Skvělý kousek se povedl i značce mléčných výrobků Activia ve spojení se zpěvačkou Shakirou. Její písničku La La La vidělo během prvních dvou týdnů už 97 milionů lidí, což by mohlo překonat i minulý hit Waka Waka.



To vše i přesto, že oficiálním songem mistrovství světa je We are one od Pitbulla a Jeniffer Lopez. Na stupních vítězů samozřejmě nesmí chybět ani Coca-Cola. Té se podařilo získat obrovské množství obsahu, ve kterém fanoušci mluvili o svých cílech. Ostatní pak měli možnost hlasovat pro ten nejlepší cíl.

Celou infografiku si můžete porhlédnout níže:

Zdroj: Offerpop

Štítky dokumentu: Facebook Infografika Twitter
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.