Instagram zvyšuje reklamní nápor. Ve feedu je až 1 ze 4 příspěvků reklamní

31. 7. 2019 | Barbora Vičarová
Instagram dává sponzorovaným postům stále větší prostor, podle aktuální studie je až 1 ze 4 postů ve feedu reklamní. Snaží se tak vyhovět nárůstu inzerentů a hledá reklamní plochu, kde se dá. Ale co bude dál?

Pokud máte při projíždění instagramového feedu pocit, že se na vás valí reklama ze všech stran, možná se tak úplně nemýlíte. Instagram totiž podle všeho opět zvyšuje procento sponzorovaných postů ve vašem news feedu a reklamy tak uvidíte stále více. Na pozoru se pak mějte zejména, pokud s reklamami dlouhodobě interagujete.

Server MarketingLand při svém nedávném testu zjistil, že reklamní posty představovaly 22 % ze 45 příspěvků v news feedu a 23 % z 26 příběhů v Instagram stories. To, že procentuální zastoupení sponzorovaných postů na Instagramu stále narůstá pak potvrzuje také poradce pro reklamy na Facebooku a Instagramu, Peter Stringer:

„V současné době vidím na vlastním Instagramu reklamu po každých třech organických příspěvcích.”

Za vším hledej engagement

Za tím, že se marketérům zobrazuje jako každý třetí příspěvek právě ten reklamní, stojí ale velmi pravděpodobně také jejich engagement. Fakt, že kvůli své práci marketéři velmi často interagují s reklamními příspěvky, proklikávají je a opakovaně kontrolují je pravděpodobně také důvodem, proč jim Instagram servíruje víc a víc reklamy. 

To serveru MarketingLand potvrdil také mluvčí Facebooku a Instagramu, který jasně říká:

„Neustále zlepšujeme zážitek z reklamy a proto načítání reklamy kolísá podle toho, jak uživatelé Instagram používají. Náladu uživatelů pečlivě sledujeme i pro reklamní a komerční využití.”

A je to logické. Pokud vás sociální síť vyhodnotí jako konzumenta reklamy, u kterého se snadněji dosáhne konverze, bude vás zásobovat reklamou ve větší míře. A k engagementu nemusí docházet pouze na Instagramu, ale napříč všemi Facebookem vlastněnými platformami. To ostatně vyplývá i z dokumentace Facebooku, která jasně říká, že „Reklamy se vám zobrazují na základě vaší aktivity napříč společnostmi a produkty Facebooku, jako například:

  • Stránky, které se vám a vašim přátelům líbí.

  • Informace z vašeho profilu na Facebooku a Instagramu.

  • Místa, na kterých nahlásíte svoji polohu pomocí Facebooku.

Hledá se reklamní plocha

Nárůst reklamy na Instagramu nás však velmi pravděpodobně v budoucnu čeká všechny. A je to nevyhnutelné už jen z důvodu stále rostoucí popularity této sociální sítě. Čím více inzerentů bude poptávat reklamní plochu, tím více jí bude muset Instagram v news feedu i ve stories vytvořit. Stringer říká: „Vzhledem ke všem projevům rostoucí ceny za proklik napříč reklamou na Facebooku je jediným způsobem, jak tento problém vyřešit, pokračovat v hledání dalšího inventáře k prodeji.”

Tím, že stále větší počet inzerentů soupeří o místo ve feedu u koncového uživatele, bude pravděpodobně cena reklamy růst také na Instagramu, kam se přesouvá z Facebooku stále více uživatelů. Síť však bude muset být opatrná, protože přehlcení feedu reklamou by mohlo mít na uživatele přesně opačný dopad – půjdou někam, kde je reklamy méně nebo vůbec žádná. 

 

Štítky dokumentu: Instagram Reklama online
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.