Internet je sice silná konkurence, televize ale pořád táhne

6. 3. 2012 | Bednářová Daniela
Televizní vysílání na webu nemá na klasickou televizi ani na prodej reklamy do TV takový vliv, jak by se mohlo zdát.

Televizi by díky rozvoji internetových služeb mohl postihnout stejný pokles, jako se tomu stalo u novin. Ale zatím se tak vůbec neděje. Televize si drží své postavení, a to i přes to, že se na televizní pořady dá dívat i na webu.

Podle analytika Todda Juengera ze společnosti Bernstein Research se sice pozornost lidí přesouvá z běžného vysílání na to internetové, množství peněz investovaných do televizní reklamy se ale neustále zvyšuje.

Děje se tak i přes rostoucí investice do reklamy na webu. Ostatní média, jako jsou třeba noviny, časopisy nebo rádio, postupně ztrácí. Stejně je tomu i v ČR, investice do reklamy v televizi se na rozdíl od tisku zvyšují.

Podle výzkumů v České republice prováděných pravidelně společností Mediaresearch u nás stoupá i sledovanost televize. V meziročním porovnání došlo oproti loňsku k nárůstu v celodenní sledovanosti o 2 %, v prime timu (19 - 23 hod) dokonce o 3 %.

Z videoobsahu na internetu je nejpopulárnější video, které se netýká televizních pořadů, například hudební klipy a zábavná videa na YouTube nebo Facebooku. Dvě třetiny zkoumaného internetového panelu si zde video pustí alespoň jednou týdně. Ani televize na internetu ale nepřijde zkrátka - dle výsledků výzkumu sleduje týdně TV archivy více než třetina internetových uživatelů, online vysílání si týdně pustí více než čtvrtina.

Dalším zjištěním Todda Juengera je i to, že distributoři online filmů jako je Netflix nebo iTunes neukrajují zákazníky televizi, ale oslabují DVD trh.

Zdroje: www.allthingsd.com, www.mediaresearch.cz


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: