Interní zpráva Facebooku mluví o jeho ústupu ze slávy. Uživatelé preferují WhatsApp a Instagram

30. 7. 2019 | Kristýna Vozková
Facebook se potýká s poklesem aktivity svých uživatelů, kteří dávají přednost spíše Instagramu nebo Whatsappu. Pokud se mu nepodaří tento trend brzy zvrátit, může to mít pro modrobílou platformu velmi nepříjemné důsledky... a začínají si to uvědomovat i v Menlo Parku.

Facebook se během posledních let potýká s poklesem individuální aktivity svých uživatelů, a to i přesto, že jejich celkový počet každoročně stále narůstá. Důvodem pro to mohou být skandály týkající se ochrany soukromí, díky kterým uživatelé své zážitky sdílejí spíše na na Instagramu nebo WhatsAppu. 

Zdroj: socialmediatoday.com 

Hojně diskutované téma bylo donedávna stále pouhými spekulacemi založenými na údajích získaných z průzkumů veřejného mínění. Ty však mohou být dosti zavádějící, neboť ne vždy se odpověď uvedená v dotazníku shoduje s reálným chováním dotazovaného. Internetový magazín The Information však nyní zveřejnil informaci, že jeden ze členů interního výzkumného týmu Facebooku,Tom Cunningham, předložil Marku Zuckerbergovi zprávu upozorňující na možný blížící se konec modré aplikace. V té je podle dostupných informací uvedeno, že pokud bude dostatečné množství uživatelů zveřejňovat své příspěvky na Instagramu nebo WhatsApp místo na Facebooku, mohla by nastat situace, ve které nebude možné pokles aktivních uživatelů platformy zastavit. A že ačkoliv je složité s přesností tento bod určit, mělo by být zvrácení tohoto trendu nejvyšším zájmem Facebooku.  

Zdroj: theinformation.com

Popularita Facebooku začala klesat už s nástupem Snapchatu. Ten byl (a stále je) pro mladé uživatele atraktivní mimo jiné i proto, že není tolik uživatelsky přívětivý a neláká tak generace jejich rodičů a prarodičů. Ti se v něm nedokáží orientovat a teenageři s nimi nemusí platformu jakožto uživatelé sdílet. V roce 2013 se Facebook pokusil Snapchat za tři miliardy dolarů odkoupit. Následně se snažil konkurenci vytlačit zavedením obdobných funkcí ve vlastní aplikaci. V roce 2016 pak spustil Instagram Stories, díky kterým Snapchat v počtu aktivních uživatelů předběhl. Ovšem vlastní Stories Facebooku u uživatelů tolik netáhnou. Při 2,38 miliardách měsíčních aktivních uživatelů představuje 500 milionů uživatelů Stories v rámci Facebooku a Messengeru spíše zklamání, minimálně tedy v porovnání s rychlou adopcí funkce na Instagramu.

Zdánlivě by přesun uživatelů na Instagram nebo WhatsApp by pro Facebook neměl představovat zásadní problém, vlastní všechny platformy. Avšak většina výnosů Marku Zuckerbergovi stále plyne z jeho vlajkové lodi. Proto je tak logické, že se společnost bude snažit tuto nepřízeň osudu (a uživatelů) napravit. Dá se tedy předpokládat, že bude své úsilí investovat jednak do zvýšení míry aktivity na Stories a ve Skupinách a že se pokusí přilákat také na svou novou kryptoměnu s názvem Libra. 

Pokud se mu to nepodaří a předpověď analytiků bude pravdivá, bude Facebook muset o svou životaschopnost ve velké konkurenci sociálních aplikací tvrdě zabojovat. Peníze na to nicméně má. V tuto chvíli vydělává nejvíc ve své historii. jeho obrat za druhé čtvrtletí roku 2019 dosáhl neuvěřitelných 16,9 miliard amerických dolarů. 

Zdroje: socialmediatoday.comtheinformation.com, cnbc.com

Kam dál? 

Facebook rozšiřuje svoje pole působnosti na finanční trhy a chystá vlastní digitální peněženku Calibra, ve které budete platit jeho novou kryptoměnou. Přichází tak revoluce v e-commerce a finančních službách?

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: