Islandská kampaň na podporu turismu se stala virální. Utahuje si z Marka Zuckerberga a jeho virtuálního světa Metaverse

16. 11. 2021 | Beáta Vaňková
Island zveřejnil reklamní kampaň na podporu turismu, která zesměšňuje koncept Metaverse od Facebooku. Spíše než na virtuální realitu se zaměřujeme na všechny neuvěřitelné věci, které si můžete užít v reálném životě na Islandu.

Před necelými třemi týdny Mark Zuckerberg oznámil změnu jména společnosti Facebook na Meta. Představil přitom Metaverse, nový sociální ekosystém pro virtuální realitu budoucnosti, do kterého plánuje jen tento rok investovat 10 miliard dolarů. Video, ve kterém Zuckerberg tyto změny představoval bylo tak nereálné, že se rychle stalo terčem posměchu na internetu. Vtipně se toho zhostila marketingová kampaň „Icelandverse” na podporu cestovního ruchu na Islandu.

Icelandverse je reálný

Island je známý svými virálními marketingovými kampaněmi a před pár dny odhalil své nejnovější dílo, které je povedenou parodií na Metaverse. Video o délce 2 min a 24 sekund je určeno k „představení Icelandverse“ a vypráví ho fiktivní postava jménem Zack Mossbergsson.

Mossbergsson je v celém videu záměrně trapný. Namísto propagace všech skvělých věcí, které můžete dělat ve virtuální realitě, zdůrazňuje všechny zábavné věci, které můžete dělat v reálném životě, pokud navštívíte Island. Icelandverse je popisován jako revoluční přístup, jak propojit náš svět, aniž by byl super divný, a jako vylepšená skutečná realita bez hloupě vypadajících sluchátek.

„Vítejte v tomto přirozeném prostředí. Dnes chci mluvit o revolučním přístupu, jak propojit náš svět, aniž bychom byli super divní. Někteří říkali, že to není možné. Někteří říkali, že je to nedosažitelné. My jim říkáme, že už je to tady. Vážně, podívejte se, je to přímo tady. A jak nazveme tuto ne tak úplně novou kapitolu lidského propojení? Icelandverse. Vylepšená skutečná realita bez hloupě vypadajících headsets. V našem světě je vše skutečné a bylo to tak po miliony let, je to naprosto pohlcující,” říkáve videu Zack Mossbergson.

Mossbergsson jde ještě o krok dál a zesměšňuje i Marka Zuckerberga tím, že má na celém obličeji jakousi masku. Ta znázorňuje oslavnou ódu na Zuckerbergův způsob nanášení opalovacího krému během léta, který se v minulosti stal loni předmětem řady internetových vtípků a memů.

Island se ale nezabývá zesměšňováním Meta proto, že by chtěl konkurovat některému z jeho produktů. Účelem této reklamy je stát se virální a podpořit cestovní ruch. Stejně jako jiné země, i islandský cestovní ruch v posledních letech výrazně utrpěl kvůli pandemii. Jak lépe se tedy vypořádat s krizí a připomenout světu, že Island existuje, než zesměšněním jednoho z největších technologických gigantů na světě?

Zdroj: CNBC Travel, BGR

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.