Jak by vypadal Facebook, kdyby měl skutečně atraktivní design?

8. 1. 2013 | Petr Michl
Jak by mohl vypadat Facebook, kdyby nesloužil primárně jako neutrální podklad pro příspěvky uživatelů a reklamy? Fred Nerby vytvořil verzi inspirovanou Metro designem Windows 8.

Představili jste si někdy, jak by mohl vypadat Facebook, kdyby měl skutečně atraktivní design? Přiznejme si, že jeho nynější podoba vypadá o mnoho lépe než v začátcích, obzvláště to platí pro náhledy fotogalerií a díky Timeline i pro profil uživatele či stránek. Jinak se ovšem jedná o čistě funkční záležitost, která tvoří ne příliš rušící podklad pro placené reklamy i příspěvky uživatelů. O přístup, který zcela upřednostňuje estetickou stránku věci, se pokusil Fred Nerby.

 

Tento švédský web designer vytvořil návrh podoby Facebooku, jenž je na první pohled velmi atraktivní. Zřejmá je inspirace Windows 8 a „dlaždicovým Metro stylem“. Ten se hodí primárně pro tablety či mobilní telefony. Přístup „jako k aplikaci“ je nicméně čím dál populárnější i při vyvíjení webů pro desktopová zařízení. Pro ucelenější pohled si prohlédněte video, které představuje veškeré navrhnuté stánky v praxi. Ještě více pak naleznete na Behance.

 

Srovnání s novým sexy návrhem by nebylo kompletní bez cesty časem za dosavadní podobou Facebooku od roku 2004. Na ní je vidět, že největší sociální síť skutečně kráčí v líbivosti designu kupředu. Na druhou stranu je nutné uznat, že její start byl všechno, jen ne atraktivní.

2004

 

2006

 

2007

 

2009

 

2010

 

2011

 

2012


 

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.