Jak Facebook pomáhá mediálním firmám?

23. 10. 2013 | beda
Facebook zlepšuje mediálním firmám návštěvnost, v meziročním srovnání průměrně navýšil traffic na jejich stránky o 170 %. Bude jim i radit, jaké články postovat - přináší nový nástroj Stories to Share.

Facebook v pondělí oznámil, že je pro mediální firmy čím dál důležitější.  V meziročním srovnání průměrně navýšil traffic na jejich stránky o 170 %.

Od září roku 2012 do září roku 2013 to bylo konkrétně u časopisu Time o 208 %, BuzzFeedu přivedl Facebook dokonce o 850 % návštěvníků více než v předchozím roce. A mezi absolutní rekordmany patří Bleacher Report, kterému se traffic díky Facebooku zvýšil o 1 081 %. Facebook také v pondělí oznámil nový prvek pro manažery stránek - Stories to Share. Je to nástroj, který jim doporučí články vhodné ke sdílení na největší sociální síti světa.

 

Nástroj na doporučení je poměrně přímočarý. Ukazuje totiž, který článek na domovské stránce lidi nejvíce zajímá, který nejvíce sdílí na Facebooku, i když jej ještě sama mediální firma nestihla přidat jako svůj příspěvek. Nástroj bude spuštěn pro 1500 zpravodajských organizací v několika následujících týdnech.  Na podporu častějšího sdílení spustí Facebook ještě další nástroj. Trending Articles - články, co právě letí, které by se měly uživatelům zobrazovat v News Feedech.


Engagement fanoušků na stránkách sportovního portálu Bleacher Report je fantastický. Může to být i tím, že upřednostňuje publikování velkých fotografií s linky na články namísto samotných linků s náhledem. Zdroj:facebook.com/bleacherreport

A co stojí za rostoucím trafficem? Podle Andyho Mitchella. který ve  Facebooku dělá ředitele v oblasti partnerství, je za tím změna v algoritmu News Feedu. “Zlepšujeme se v tom, že dodáváme ten správný příběh uživatelům, kteří o něj mají zájem,” říká. Facebook také mediálním stránkám a firmám radí, jak nejlépe tuto síť a její nástroje ve své práci využívat. Díky tipům od Facebooku, začaly mediální společnosti přispívat daleko více efektivně.

Facebook v radách mediálním firmám pokračuje i nadále. Jeho poslední radou je: “Přispívejte častěji”. Facebook pracoval s 29 mediálními stránkami po dobu jednoho týdne a přišel na to, že větší počet příspěvků často zvýšil i traffic o více jak 80 %. Během testovacího období, kdy postovala stránka o 57 % více článků, zajistilo jí to 89% nárůst v proklicích na článek promovaný na Facebooku. Také počet “To se mi líbí” vzrostl o 10 % v průměru. Přibylo i fanoušků stránky - o 49 %.

Ale pozor! Všeho příliš škodí. Je potřeba přispívat s rozumem. Není totiž tak těžké dosáhnout toho, že množství příspěvků začne vaše fanoušky obtěžovat. Facebook žádná konkrétní čísla nenavrhuje. Každé médium si na to své optimální číslo musí přijít samo.

Zdroje:www.mashable.com, www.techcrunch.com, www.facebook.com

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: