Již 500 tisíc stránek použilo při své propagaci Promoted Posts, 70 % z nich opakovaně

4. 2. 2013 | Petr Michl
Sázka Facebooku na to, že FB stránky budou platit, aby se příspěvky dostaly k jejich fanouškům, vychází. Promoted Posts využilo již půl milionu stránek.

Sázka Facebooku na to, že FB stránky budou platit, aby se příspěvky dostaly k jejich fanouškům, vychází. Promoted Posts využilo již půl milionu stránek. Prozradila to provozní ředitelka největší sociální sítě při uvedení finanční zprávy o hospodaření společnosti za čtvrtý kvartál roku 2012 (jako veřejná akciová společnost má povinnost tyto údaje zveřejňovat – pozn. red.). Tento rok byl pro Facebook plný změn a vývoje směrem k monetizaci. Po zavedení Timeline bylo oznámeno, že běžné příspěvky FB stránek se dostanou zhruba k 15-16 % jejich fanoušků. Promoted Posts (česky Sponzorované příspěvky) jsou pak jednoduchou cestou, jak tento nijak závratný počet procent zvednout.

 

To se samozřejmě nesetkalo s nadšením. Mnoho majitelů FB stránek obviňovalo Facebook, že snížil dosah příspěvků, aby byl jejich nový reklamní nástroj potřebnější. Dohady o pro stránky nevýhodné změně algoritmů pro zobrazování příspěvků pak ještě posílily na podzim minulého roku, kdy byl mnohými zaznamenán náhlý propad v jejich dosahu. Odpovídá tomu v protireakci i nárůst používání Sponzorovaných příspěvků. Ve čtvrtém kvartálu minulého roku je využívalo 65 % reklamních zadavatelů, oproti 50 % zadavatelů v kvartálu třetím. Některé stránky přistoupily k nákupu Sponzorovaných příspěvků, aby oslovovaly stejnou masu fanoušků jako předtím.

Atraktivitě zmíněného formátu pomáhá zejména její výkonnost. Sponzorované příspěvky se objevují přímo v News feedu a uživatelé při jejich sledování netrpí zdaleka takovou bannerovou slepotou ve srovnání s facebookovou displej reklamou v pravém sloupci. Podle tvrzení Facebooku mají reklamy na Zdi uživatele až 8x větší vliv pro generování offline prodejů ve srovnání s displej formáty v pravém sloupci. Ač existovaly obavy, že reklamy přímo na Zdi tento hlavní feed novinek uživatelům zprotiví, nestalo se tak. Dle Marka Zuckerberga to vedlo pouze k snížení počtu lajků a komentářů o 2 %.

Zdroje: www.allfacebook.com, www.marketingland.com
 

Štítky dokumentu: Facebook Reklamy na Facebooku
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.