Když jsou za kreativní ředitele vybírány celebrity

12. 2. 2013 | Bednářová Daniela
Kreativní ředitel v dnešní době musí umět zpívat, hrát, navrhovat oblečení a mít hodně fanoušků a followerů.

Podpora značky celebritou (tzv. celebrity endorsement) se posunula na další úroveň. Dříve to v zahraničí vypadalo tak, jako to neustále vypadá u nás. Česká celebrita vám v jednu chvíli srdečně doporučuje léky na prostatu a hned v zápětí vám radí, jak se opít vínem ze supermarketu jako správný someliér. Lidé těmto spojením ale věří čím dál míň. Množí se komentáře ve smyslu: “Za peníze řeknou cokoliv.”

V zahraničí ale přišli s nápadem zapojit celebrity do spolupráce víc než jen v reklamním spotu. Jmenují je kreativními řediteli, ambasadory značek, mluvčími, vedoucími kreativních inovací, ... 

 

A populární osobnosti ukazují svůj skutečný zájem o značku i tím, že si ve společnostech kupují podíly. Udělala to například Lady Gaga v pozici kreativní ředitelky firmy Polaroid.

 

Poslední dobou jako by se s kreativními řediteli z řad zpěváků, herců a módních návrhářů roztrhnul pytel. Justin Timberlake pomáhá s kreativou pivu Bud Light Platinum, Alicia Keys spolupracuje se společností BlackBerry, podobně podporoval i frontman skupiny Black Eyed Peas Wiil.i.am počítačový gigant Intel.

 

Mezi poslední přírůstky do rodiny kreativních ředitelů z řad celebrit patří i módní návrhář Marc Jacobs, který natočil pro dietní Coca-Colu reklamu, za kterou by se nestyděl ani David Beckham.

 

Tento “hlubší vztah”, který celebrity se značkami navazují, ale prochází pečlivou kontrolou. Když Alicia Keys napíše tweet o super vlastnostech telefonu BlackBerry, lidé si rychle všimnou, že pár dní před tím ještě psala ze svého iPhonu. Nevypadá to úplně věrohodně. Kritiku si vyslechla i hvězda letošního Super Bowlu zpěvačka Beyoncé, která na jednu stranu propaguje kalorickou limonádu Pepsi a na druhou bojuje proti obezitě v iniciativě "Let's Move".

 

Možná tento trend dorazí i k nám.

 

Zdroje: www.adage.com, www.brandchannel.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: