Lego vládne mezi hračkami

27. 2. 2013 | Bednářová Daniela
Lego po 20 letech cílení na kluky zkouší zabodovat více i se stavebnicemi pro holky.

I přesto, že celosvětově hračkářský průmysl vydělává méně peněz, společnosti Lego se podařilo významně navýšit své příjmy. A to díky řadě stavebnic, kterou nabarvili na růžovo. Lego bylo totiž posledních dvacet let zaměřené převážně na chlapce. U výrobků, které firma produkovala, se příliš nepočítalo s tím, že by se měly líbit i holčičkám. Firma se v poslední době věnovala zejména stavebnicím odkazujícím k populárním filmům. Lego panáček existuje v podobě Gandalfa, Storm Troopera či Ironmana, ale oslovoval opravdu spíš chlapce a muže.

 

V roce 2012 se Legu podařilo dostat se na přední místa dětských seznamů přání. Ať už to byl seznam dárků pod stromeček či vytoužené dárky k narozeninám. Pro dívky přinesla společnost řadu Lego Friends, která se stala čtvrtou nejprodávanější řadou v roce 2012 (v závěsu za Lego City, Lego Star Wars a lego Ninjago).

Příjmy společnosti vyrábějící kostky a panáčky vzrostly v loňském roce o 25 % a Lego tak dokonce v rostoucích tržbách předčilo výrobce barbínek Mattel.

 

Svůj záměr cílit na dívky ale Lego nepojalo od začátku úplně šťastně. Dnešní doba je citlivá na genderové stereotypy a řada Lego Friends byla na některé zákazníky až příliš “růžová”. Lego ale stížnosti vyslyšelo a začalo propagovat svoje stavebnice citlivěji.

Několik vydělávajících firem, ale nezmění fakt, že hračkářský průmysl oslabují moderní technologie. Na počítači, tabletu či chytrém telefonu si dnes “hrají” stále menší děti a o tradiční hračky klesá zájem. Lego mělo dokonce problém s tím, že si lidé začali vyrábět na 3D tiskárnách vlastní lego kostky.

Zdroje: www.brandchannel.com, www.lego.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: