Marketéři jsou ti nejstatečnější, říkají ve vtipné reklamě pyrotechnik nebo hasič

11. 12. 2014 | Irena Šovčíková
Spoty propagující reklamní soutěž v nadsázce ukazují, že marketing rozhodně není profese pro ty, co nemají pro strach uděláno.

Říkáte, že pracovat v reklamě a marketingu je snadné? Ale vůbec ne. Ve skutečnosti je to těžší než zachraňovat lidi z hořících domů, odjištovat bombu nebo operovat někomu mozek. A toho stresu, když představujete novou strategii a spravujete sociální sítě! Marekťáci mají prostě těžký úděl. Alespoň podle humorných spotů pro reklamní soutěž Andy Awards.

Trochu drzá kampaň z dílny Wieden + Kennedy obsahuje tři spoty, ve kterých skutečně odvážní muži mluví o tom, že by marketing nedělali ani za všechny peníze světa. Ta zodpovědnost a nejistota, když představujete nápad klientovi a sami ještě nevíte, jestli bude fungovat. Ve srovnání s prezentací strategie je operace mozku úplná hračka. Humorem a nadsázkou se autoři motivovat k přihlášení ty nejkurážnější nápady a kampaně. Ostatně, sami si můžete vyzkoušet v krátkém testu, jak jste na tom se svou odvahou.

 

Bezpečné zajištování pyrotechniky a neustálá hrozba obrovského výbuchu, to je pro mnohé asi nejstresovější možná situace. Sám pyrotechnik ale tvrdí, že oproti vymýšlení kompletní kampaně, která bude fungovat na všech obrazovkách, je práce s vysoce výbušnou bombou naprostá pohoda. „Přijít za týden s přelomovým konceptem na správu sociálních sítí? Takovým, který bude oslovovat influencery, podporuje e-commerce a ještě se o něm bude hodně mluvit? To je teprve drsná práce."

 

Otevřít někomu lebku a vrtat se skalpelem v jeho mozku, to už chce pořádnou jistotu a odvahu. I tak je to podle neurochirurga pořád menší tlak, než prezentovat klientovi nové nápady. „Jak to vůbec dělají? Prodávají klientovi nápad, ale netuší jestli bude fungovat. Jak se rozhodnou mezi 360° kampaní nebo něčím menším. Takový tlak bych neunesl," říká chirurg, zatímco mu na stole leží otevřený pacient.

 

Lidé často jako hrdiny označují hasiče, kteří se každý den neohroženě vrhají vstříc plamenům a nebezpečným situacím. Podle jednoho z nich však ten pravý respekt patří lidem z reklamy. „Kdysi dávno bych to možná ještě zvládl, ale tehdy byla jenom tisk, televize a rádio. Ted klienti chtějí tisk, televizi, rádio, k tomu digitál a taky sociální sítě. Navíc musejí řešit i jiné věci. Myslíte, že je lehké zvětšit to logo? Tak to není, vážně není," křičí hasič z houkajícího auta během cesty za požárem.

Tak a je to jasné. Ačkoliv se marketing často považuje za jednoduchou profesi, není pochyb, že markeťáci si zaslouží za svou práci obdiv. To je, ostatně jako celý nápad propagující soutěž Andy Awards, velká nadsázka. Ale vtipná a originální.

Zdroj: Adweek

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.