Méně memů, více článků. Facebook mění algoritmus news feedu

3. 12. 2013 | Petr Michl
„Nahnat si engagement" přes kočičky už nebude tak snadné. V news feedu budou upřednostňovány kvalitní články.

Facebook chce být primárním zdrojem pro objevování internetového obsahu. Tomu jsou přizpůsobeny i nové změny v jeho algoritmu. Jejich součástí je nabízení „souvisejících článků". Linků na články by se obecně mělo v news feedu objevovat více, obzvláště pak na mobilních zařízeních.

Články nad memy

Facebook v novém příspěvku ve svém Newsroomu uvedl, že minulý rok Facebook zvýšil referral traffic na zpravodajské portály o 170 %.  V tomto trendu hodlá pokračovat a nyní tomu uzpůsobuje způsob zobrazování příspěvků v news feedu. Měl by v něm lépe odlišovat internetové memy od „hlubšího obsahu" – tedy zpravidla článků, které jsou kladně hodnoceny. Ty by měly být také v news feedu upřednostňovány na úkor vtipných fotografií a dalšího obsahu fungujícího jen pro pobavení na pár vteřin. Facebook bude prý schopen rozlišovat i memy na portálech třetích stran, tedy třeba linky na všechny možné humorné gify. Možná i ty, které naznačují, že americká mládež opouští Facebook a míří na Tumblr.



Níže si můžete prohlédnout podobu doporučených článků. Média může toto vylepšení těšit, s úplným nadšením se nicméně nesetká to, že mezi doporučeným není jen obsah od média spojeného s hlavním článkem, ale může být i z jiných zdrojů. Na obrázku je například pod textem od The Atlantic doporučován i jiný od The Washington Post.

Komentované jde v news feedu nahoru

Další změnou je upravené zvýhodňování zobrazení obsahu, který komentoval uživatel či jeho přátelé. Dle Facebooku lidé nedohledávají konverzace, do kterých se před časem zapojili. Nová úprava by měla posílit jev zvýhodnění zobrazení v news feedu u příspěvků, u nichž třeba i po delší době dojde k nové interakci. FB k tomu uvádí: „...Naše testování prokázalo, že prosazování této praxe u malého množství příspěvků vede k většímu množství konverzací mezi lidmi a přáteli u všech typů obsahu."

Dle zkušenosti autora tohoto článku se naznačené preference zobrazování obsahu v news feedu již nějakou dobu projevují. Další změna algoritmu tak bude pravděpodobně jen upevněním nastaveného trendu. Pro značky to například znamená, že „nahnat engagement" skrze roztomilé fotky kočiček bude čím dál těžší. Lepší zítřky čekají linky na kvalitní obsah mimo Facebook.

Zdroj: newsroom.fb.com

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.