MillwardBrown: Inzerenti považují sociální sítě za doplňkový kanál a v návratnost investice příliš nevěří

22. 3. 2011 | RaTP
Přestože marketéři - teoretici přikládají sociálním sítím stále větší důležitost, praxe je od jejich představ odlišná. Alespoň to potvrzují data z výzkumu společností MillwardBrown a Dynamic Logic. Ten si objednala Světová federace zadavatelů reklamy a vyplývá z něj, že přestože v sociálních sítích vidí potenciál většina zadavatelů, v návratnost investice příliš nevěří.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Přestože marketéři - teoretici přikládají sociálním sítím stále větší důležitost, praxe je od jejich představ odlišná. Alespoň to potvrzují data z výzkumu společností MillwardBrown a Dynamic Logic. Ten si objednala Světová federace zadavatelů reklamy a vyplývá z něj, že přestože v sociálních sítích vidí potenciál většina zadavatelů, polovina marketérů myslí, že výdaje na inzerci na sociálních sítích se jim nevrátí. Více než čtvrtina z nich navíc považuje inzerování na těchto stránkách za průměrné či neefektivní.

Průzkumu se zúčastnilo 24 členů WFA a takřka 4000 fanoušků nejrůznějších značek na sociálních sítích. Šlo o značky oděvů, alkoholických a nealkoholických nápojů, telekomunikačních společností s převážně globálním působením.
Z výzkumu vyplynul ještě jeden zajímavý fakt - tedy to, že fanoušci chtějí od profilů značek stále výraznější přidanou hodnotu - exkluzivní novinky, soutěže nebo aktivní komunikaci se zástupcem brandu.
Naopak marketéři od fanoušků očeávají zvýšenou loajalitu ke své značce a zvýšení kupní síly.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.