Nasajte slunce z mexické pláže. Corona přichází s prvním nealkoholickým pivem obsahujícím vitamín D

10. 1. 2022 | Eva Dragulová
Blíží se Suchej únor, ale svého milovaného piva se vzdávat nemusíte! Heineken i Corona mají nealko řešení.

Heineken odstartoval celosvětovou kampaň s názvem „Suchý leden“, která chce využít předsevzetí lidí dát si po bujarých oslavách konce roku od alkoholu tak trochu „oraz“ a podpořit rostoucí trh s nealkoholickými nápoji. Nejnovější reklama chce především ukázat, že důležitá společenská setkání si můžete v klidu užít i bez opojení alkoholem.

Kampaň „Cheers with no alcohol. Now you can" ukazuje zásadní společenské události napříč historií, při kterých tekl alkohol proudem. Setkáte se tak se zákulisím obchodní schůzky, nahlédnete do světa Vikingů, podíváte se i na pořádný rockový koncert. Tam všude je pití nealka odměněno nechápavě pozdvihnutým obočím a vyloučením ze společnosti, obzvláště pak, když se jedná o přípitek. 

Reklama od Hobby Film končí silným claimem „Teď už můžete!“ Láhev nealko Heinekenu se totiž v podstatě vizuálně neliší od té s obsahem alkoholu. A tak si nemusíte dělat starosti, že by se vám někdo pokoušel vnutit alko verzi.

Bram Westenbrink, globální ředitel Heinekenu, vysvětluje:

„Vzhledem k tomu, že se mnozí z nás koukají při společenských událostech po nealko alternativách (především v období Suchého ledna, v Česku Suchýho února – pozn. redakce), segment nealkoholického piva zažívá za posledních 5 let boom. Pracujeme tvrdě na tom, aby v popředí tohoto trendu stála právě naše značka Heineken 0.0. Jde o to, aby se součástí společnosti cítili i ti, kteří se rozhodli v danou chvíli nekonzumovat alkohol.“

Tak trochu jiné nealko 

Kampaň prezentující světoznámý (a kvůli covidu ještě známější) pivní brand Corona na to jde zase jinak. Do své nealkoholické verze přidává vitamín D. Do zimní sezóny, které je spíš potemnělá, tak přidává pořádnou dávku „slunce v láhvi“. Protože jak všichni dobře víme, produkce vitamínu D a pobyt na slunci jsou spolu zajedno. Corona nestála o to uvést na trh produkt, který by byl jen alternativou k alkoholické verzi oblíbeného nápoje. Naopak, chtěli své nealko něčím ozvláštnit, a odlišit se tak od konkurence.

Felipe Ambra, globální viceprezident Corony, k tomu dodává:

„Chtěli jsme vytvořit něco, co zůstane věrné positioningu značky Corona, co umožní lidem propojit se s přírodou, sluncem a venkovním světem.“

Inovace nealko Corony vitamínem D si však zažila své a musela překonávat spoustu technických těžkostí.Vitamín D je totiž citlivý na kyslík a světlo, což jsou zrovna dva klíčové prvky při vaření piva. Ale nakonec se jim podařilo tento rébus rozlousknout. Kampaň s názvem „Sunshine, Anytime“ ukazuje 60vteřinovou přesvědčivou stop-motion animaci želvy, surfaře a slunce na pláži. Jsou v tom emoce, je to jednoduché, funguje to.

Segment nealko piva je na vzestupu. Do roku 2024 by kategorie měla vzrůst o celých 31 %, není tedy divu, že se značky snaží přijít s atraktivní, a především nealko verzí oblíbeného alko nápoje.

Zdroje: Adweek, CampaignLive

 

Sdílejte tento článek:
Podobné články: