Nechte si to na potom: Facebook testuje tlačítko „Uložit"

31. 3. 2014 | Petr Michl

Facebook se již dlouho snaží být pro lidi více než zdrojem memů. Proto, aby se stal rozcestníkem pro četbu zpravodajského obsahu, již zavedl Trending Topics, uvedl aplikaci Paper a vyzkoušel řadu podob news feedu. I tak je ale obtížné brát Facebook jako místo, kde vám žádná důležitá novinka neuteče. Navíc když už dobrý obsah v news feedu zahlédnete a nemáte čas ho číst, je tu velká pravděpodobnost, že vám z něj zmizí navždy. Dle portál Techcrunch nyní však Facebook testuje funkci „Save" - tedy jakési tlačítko „Uložit", které vám uschová zajímavý obsah na později.

Snahy o vývoj podobné funkcionality tu už byly. Facebook testoval tlačítko „Save" pro svou mobilní verzi údajně už v roce 2012. MyTechSchool objevilo další ukázky testování mobilní verze v roce 2013. Ani to ovšem nevedlo k obecnému roll outu.


Aktuální testování odhalené Techcrunch platí i pro desktopovou verzi. Na obrázku výše můžete vidět umístění tlačítka „Save" v rámci příspěvku. Další printscreen pak ukazuje, kam všechen uložený obsah směřuje - do speciální sekce, kde lze obsah seřadit dle chronologie uložení, ale i tematicky.  Uložený náhled ukazuje titulek, link, náhledový obrázek a osobu či stránku, která článek původně postovala.

Facebook chce zároveň udělat funkci i „něčím víc". V její sekci by mohl propagovat další obsah a trendující zprávy. Daný krok také může povzbudit média k postování více obsahu, protože by měl přinášet více referral návštěvnosti. Tlačítko „Uložit" může také částečně znepříjemnit existenci službám jako Pocket nebo Instapaper, aplikacím, které suplují popsanou funkčnost Like tlačítka. Pro většinového uživatele by ovšem měla být možnost uložit si zajímavý obsah na pozdější dobu příjemnou změnou. Většina lidí konzumuje obsah, který jim nabídne news feed. Každá změna algoritmu tak mění prostředí a celkový dojem z Facebooku, přitom větší množství příspěvků i zvětšující se velikost obrázků v news feedu zvyšují „úmrtnost" postovaných témat.   Každá uživatelsky jednoduchá cesta, jak si možnost prožitku z Facebooku upravit více dle sebe, je tak jen vítána.

Zdroj: Techcrunch

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: